وزیر آموزش و پرورش:

به دنبال آموزش با کمترین کاستی و اختلال هستیم

۱۳۹۹/۰۷/۱۴ - ۱۳:۰۹:۵۵
کد خبر: ۱۰۶۸۹۵۰
به دنبال آموزش با کمترین کاستی و اختلال هستیم
وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه بر این باور هستیم که معلمان سربازان پیشرفت کشور هستند، گفت: باید تصویر آینده کشور در مدارس امروز شکل بگیرد و هرچه این تصویر مبتنی بر آرمان‌های انقلاب باشد، آینده انقلاب روشن‌تر و بهتر خواهد بود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان اظهار کرد: با شیوع کرونا در نیمه دوم سال تحصیلی گذشته همه غافلگیر شده بودند به‌طوری‌که مدارس تعطیل و خدمات آموزشی به‌صورت غیرحضوری در دسترس دانش آموزان قرار گرفت.

وی بابیان این‌که امسال را در شرایطی آغاز کردیم که ارزیابی‌های داخلی و بین‌المللی بر این است که دور بودن دانش آموزان از مدرسه مخاطرات جدی و گسترده‌ای را به همراه خواهد داشت، گفت:مدرسه فقط جای آموزش نیست بلکه باید دانش‌آموز را در آن پرورش داده و روابط اجتماعی‌شان را شکل دهیم، بنابراین در تمام دنیا ترجیح بر این است تا جایی که امکان دارد به روش حضوری مدارس فعال باشند و وزارت بهداشت نیز اعلام کرد با رعایت مقررات بهداشتی می‌توان مدارس را فعال کرد.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه در حال حاضر بخشی از آموزش‌ها به‌صورت غیرحضوری و در فضای مجازی دنبال می‌شود، اظهار کرد: شبکه شاد با عضویت بیش از ۱۱و نیم میلیون دانش‌آموز هم‌اکنون فعال است و روزبه‌روز نیز ظرفیت‌های این شبکه افزایش پیدا می‌کند و مشکلات برطرف و پاسخ به یک نیاز جدی را دنبال می‌کند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه برای کسانی که دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند ندارند، آموزش تلویزیونی پیش‌بینی‌شده و در روز بیش از ۲۰ساعت آموزش در شبکه‌های مختلف تلویزیون داده می‌شود، افزود: همه تلاش و تأکید ما بر این است که  آموزش با کمترین کاستی و اختلال همراه باشد و بتوانیم مسئولیت آموزشی را به‌درستی به پایان برسانیم.

وی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش جزو مجموعه‌هایی است که بیش از سایر دستگاه‌های اجرایی کشور موردتوجه مقام معظم رهبری بوده است، اظهار کرد: تأکید ایشان در نشست‌های مختلف بر اجرای سند تحول بنیادین است که مبتنی بر آموزه‌های تعلیم و تربیت اسلامی و تجربیات سال‌های قبل آموزش‌وپرورش ایران و بهره‌گیری از تجربیات بین‌المللی است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید افزود: با تأکید مقام معظم رهبری فعالیت‌ها با شتاب و دقت بیشتر و هدف‌گذاری‌های دقیق‌تری دنبال می‌شود و تأکید ایشان  برنامه‌های زمان‌بندی‌شده عملیاتی برای رسیدن به اهداف در دستور کار قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: در این زمینه ۲۵بسته تحولی را مشخص کردیم تا نتایج قابل‌مشاهده‌ای داشته باشد و به استان‌ها ابلاغ‌شده و تلاش می‌کنیم با کوشش همه دوستان اهداف تعلیم و تربیت به‌درستی پیش برود.

حاجی میرزایی با تأکید بر اینکه بر این باور هستیم که معلمان سربازان پیشرفت کشور هستند، افزود: باید تصویر آینده کشور در مدارس امروز شکل بگیرد و هرچه این تصویر مبتنی بر آرمان‌های انقلاب باشد، آینده انقلاب روشن‌تر و بهتر خواهد بود.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان نیز در این دیدار اظهار کرد: همه مدارس استان کرمان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فعال هستند و در روزهای نخست سال تحصیلی در برخی مناطق تا ۹۵درصد حضور دانش آموزان را داشتیم.

احمد اسکندری نسب افزود: بازدیدهای مختلفی درزمینه رعایت مسائل بهداشتی از مدارس صورت گرفته و دومرتبه استان کرمان در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کشور برتر شد و بیش از ۱۱میلیارد تومان در سه مرحله سرانه بهداشتی به‌حساب مدارس واریز کرده‌ایم و در مناطق کمتر توسعه‌یافته کاروان توزیع لوازم بهداشتی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان اعزام‌شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز