با حضور دکتر غفاری:

دبیرخانه جشنواره‌ هنرهای دیجیتالی در تبریز افتتاح شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۲:۵۴:۴۱
کد خبر: ۱۰۸۶۲۳۱
دبیرخانه جشنواره‌ هنرهای دیجیتالی در تبریز افتتاح شد
دبیرخانه جشنواره هنرهای دیجیتالی و سامانه واقعیت مجازی کنفرانس و همایش دانشکده چند رسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز، امروز (چهارشنبه) با حضور دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، افتتاح شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سامانه واقعیت مجازی کنفرانس و همایش برای اولین بار توسط دانشگاه لاوال فرانسه طراحی و اجرا و سپس در دانشگاه‌های آمریکا و استرالیا نیز طراحی شد و مورد توجه قرار گرفت.
در این سامانه به جای بستر دو بعدی، از سخنرانی‌ها در قالب آواتارها و شخصیت‌های واقعی برای ارتباط بیشتر، استفاده می‌شود، به همین ترتیب شرکت‌کننده با استفاده از بستر واقعیت مجازی به صورت ۱۰۰ درصدی در محیط غوطه ور می‌شود، چرا که این بستر مجازی ضریب تاثیرگذاری بیشتری دارد.
طراحی سامانه واقعیت مجازی همایش‌ها و کنفرانس‌ها در شرایطی که بسیاری از سیستم‌ها و زیرساخت‌های مجازی از تحریم‌ها متاثر می‌شود، بسیار کارساز بوده و می‌توان با پیشبرد آن در آینده نزدیک نیز استفاده‌های فراوانی از آن کرد.
رئیس دانشکده چند رسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز در این آیین گفت: شرایط کرونایی اهمیت جشنواره هنرهای دیجیتال را بیشتر کرد، برگزاری این جشنواره می‌تواند بستر هنرهای دیجیتال با استفاده از ارتباطات را ایجاد کند.
یونس سخاوت با بیان اینکه استفاده از بستر واقعیت مجازی، فرصت بسیار خوبی برای حل مشکلات فرهنگی ایجاد شده است، اظهار کرد: سخنرانی‌ها و نمایشگاه‌های مجازی نیز می‌توانند با استفاده از این بستر برگزار شوند.
رئیس دانشکده چند رسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز با اشاره به برگزاری دو سالانه جشنواره هنرهای دیجیتال در این دانشکده، بیان کرد: اولین جشنواره تحت عنوان جشنواره صنعت هنرهای دیجیتال در سال ۹۵ و دومین جشنواره در سال ۹۷ برگزار شد.
سخاوت تاکید کرد: بستر واقعیت مجازی همایش‌ها و کنفرانس‌ها بستر جذابی است که نشان می‌دهد این هنر چگونه می‌تواند اثرگذار باشد، اقدامات لازم در این خصوص از چهار ماه قبل شروع شده‌اند و قصد داریم نمونه‌هایی از این کار را در بستر واقعیت مجازی انجام دهیم.
وی با بیان اینکه دانشکده چند رسانه‌ای با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی از سال ۸۶ شروع به کار کرد، گفت: مقطع کارشناسی ارشد نیز با عنوان هنرهای رایانه‌ای در در سال ۹۵ در سه گرایش، ایجاد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز