داوری هجدهمین جشنواره کتاب رشد به پایان رسید

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۳:۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۱۱۵۱۱۴
داوری هجدهمین جشنواره کتاب رشد به پایان رسید
گروه‌های داوری هجدهمین جشنواره کتاب رشد به کار خود پایان دادند و مراسم پایانی این جشنواره 23 دی‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا و سختی داوری‌ها گفت: با سامانه الکترونیکی که به ‌این منظور طراحی شد، داوری‌ها با کمترین تماس حضوری داوران محترم جشنواره برگزار و تعداد بسیار محدودی جلسه حضوری برگزار کردیم. اغلب ارتباطات داوران از طریق سامانه و با گذاشتن یادداشت یا به‌صورت تلفنی برگزار ‌شد.

وی افزود: در این دوره مجموعاً 3499 عنوان کتاب در دبیرخانه ساماندهی کتاب دریافت و ثبت شد. از این تعداد 1463 عنوان مناسب تشخیص داده شد که به‌مرور و به‌صورت ماهانه در سایت دفتر انتشارت و فناوری آموزشی به آدرس https://samanketab.roshdmag.ir  به مخاطبان معرفی‌شده است. این 1463 عنوان کتاب برای انتخاب به‌عنوان اثر برگزیده یا شایسته تقدیر به مرحله داوری این جشنواره راه یافت و در 26 گروه داوری سه ‌نفره مورد داوری قرار گرفت.

دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد افزود: بررسی آماری این کتاب‌ها نشان می‌دهد که بیشترین تعداد کتاب به دو گروه داستان کودک با 366 عنوان و داستان نوجوان با 197عنوان اختصاص دارد. همچنین زبان  و ادبیات فارسی با  89 عنوان،   تعلیم و تربیت دینی با 87 و آداب و مهارت‌های زندگی و علوم تجربی هرکدام با 79 عنوان دیگر گروه‌هایی بودند که بیشترین کتاب را داشتند. کتاب‌های دوره پیش‌دبستانی همانند جشنواره‌های پیشین به دو گروه کتاب‌های آموزشی و کتاب‌های ادبی تقسیم شد که داوران این دو گروه به ترتیب 66 و 50 عنوان کتاب را داوری کردند.

گفتنی است، مراسم پایانی هجدهمین جشنواره کتاب رشد روز سه‌شنبه 23 دی‌ماه 1399 برگزار و اسامی برگزیدگان و شایستگان تقدیر اعلام خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز