کیومرث جهانگردی:

ارسال ۳ هزار و ۴۹۹ کتاب به دبیرخانه جشنواره رشد و انتخاب هزار و ۴۶۳ کتاب به‌عنوان کتب آموزشی مناسب

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۳:۰۰:۳۶
کد خبر: ۱۱۱۹۵۷۵
ارسال ۳ هزار و ۴۹۹ کتاب به دبیرخانه جشنواره رشد و انتخاب هزار و ۴۶۳ کتاب به‌عنوان کتب آموزشی مناسب
دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد در آیین اختتامیه این جشنواره از ارسال ۳ هزار و ۴۹۹ کتاب به دبیرخانه جشنواره رشد و انتخاب هزار و ۴۶۳ کتاب به‌عنوان کتب آموزشی مناسب، خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، کیومرث جهانگردی در آیین اختتامیه این جشنواره بابیان نحوه برگزاری جشنواره کتاب رشد اظهار کرد: کتب سال گذشته در هرسال موردبررسی قرار می‌گیرد و در طول سال 98 ، تعداد 3 هزار و ۴۹۹کتاب به دبیرخانه ارسال شدکه از بین آن‌ها هزار و ۴۶۳کتاب به‌عنوان کتب آموزشی مناسب انتخاب شد.

وی بابیان اینکه هرساله فهرستی منتشر و کتب در آن درجه‌بندی می‌شوند، افزود: در ۲۶بخش، کارهای ارزشیابی کتاب‌ها از سوی گروه‌های داوری بررسی شد و هر کتاب که ۷۰نمره از نمون برگ‌ها را کسب کرده بود، به عنوان نامزد انتخاب شد و کتاب‌هایی با نمره بالای ۸۰اثر برگزیده انتخاب می‌شود.

جهانگردی بیان کرد: برای اولین بار سامانه‌ای برای بررسی کتب ایجاد شد و تمام‌کارهای داوری الکترونیکی صورت گرفت. هزار و ۲۷۸ناشر در سامانه ثبت‌نام کردند که از بین آنان ۲۷۰انتشارات کتابشان در جشنواره حضور داشت و ۱۱اثر برگزیده و ۱۹اثر شایسته تقدیر انتخاب شد.

دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد به نکات مثبتی که گروه‌های داوری اعلام کردند، اشاره و گفت: نمونه‌های خوب آثار فرهنگیان و دانشگاه فرهنگیان، مشاهده رشد مفاهیم و موضوعات کاربردی در کتب امسال و افزایش کتب مربوط به محیط‌زیست از نکات مثبتی بود که داوران اعلام کردند.

جهانگردی توجه به اهمیت کشف و ارائه یادگیری اشاره کرد و گفت: بیان ساده در حوزه مطالعات اجتماعی و آثار ترجمه‌ای، دانش‌افزایی و کاهش کتب حوزه یارانه، تلاش مؤلفان برای دانش‌‌آموزان پرسشگر و خلاق از نمونه‌های دیده‌شده در بیانیه داوران است.

وی به سهم بالای کتب ترجمه‌ای نسبت به کتب تألیفی اشاره کرد و افزود: عدم توجه به پرورش شایستگی پایه و مهارت کاوشگری، کم‌توجهی به علم و فناوری، ضرورت ناشران به استفاده از ظرفیت هنرمندان و عکاسان بومی، ضرورت افزایش جذابیت‌های محتوایی و ظاهری برای دانش‌آموزان، تنوع پایین آثار از موارد دیگری است که داوران به‌عنوان نکات مهم موردتوجه در جشنواره‌های بعدی عنوان کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز