اولین مرکز نوآوری مد و لباس دانشگاه فنی راه‌اندازی می‌شود

۱۳۹۹/۱۱/۱۵ - ۱۳:۴۷:۵۲
کد خبر: ۱۱۳۱۵۰۲
اولین مرکز نوآوری مد و لباس دانشگاه فنی راه‌اندازی می‌شود
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای از راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری مد و لباس کشور در دانشکده شریعتی تهران به مناسبت ایام الله دهه فجر خبرداد.
به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن جهانشاهی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور  گفت: ما در سپهر علم و فناوری و دانشگاه‌های کشورمان یک دسته دانشگاه‌های تراز یک تئوری مانند دانشگاه شریف و امیرکبیر را داریم که تا برای مقاطع مختلف تحصیلی دانشجو می‌پذیرند. اما دسته دیگری از دانشگاه‌ها نیز هستند که پرچمدارشان دانشگاه فنی و حرفه‌ای و با رویکرد تربیت تکنسین و مهندسان ماهر است.

وی ساماندهی این نوع دانشگاه‌ها را از دستاورد‌های بسیار مبارک انقلاب اسلامی خواند و افزود: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تا سال ۹۰ ذیل وزارت آموزش و پرورش بودند، اما با جدا شدن آن از وزارتخانه طی ۱۰ سال اخیر دستاورد‌های مطلوبی را در حوزه ارتباط با صنعت و کارآفرینی کسب کرده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور عنوان کرد: در حال حاضر ۶۵ تا ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در شغل و جایگاهی متناسب با تخصص خود قرار دارند.

جهانشاهی یادآور شد: معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اخیراً تمام دانشگاه‌های مادر را مجاب به همکاری با دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور کرده تا اساتید و دانشجویان دوره‌های مهارت‌افزایی را برای پیوند با این دانشگاه سپری کنند.

وی دستاورد‌های آموزش عالی پس از انقلاب را از نظر کمی و کیفی غیرقابل انکار دانست و متذکر شد: نکته مهم این است که تجربیات گام اول انقلاب را برای گام دوم انقلاب به کار بگیریم.

جهانشاهی با اشاره به اینکه فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان (کمتر از دو درصد تولید ناخالص داخلی) بود افزود: از طرفی غالب تکنولوژی‌های صنایع ما مربوط به چهل پنجاه سال قبل هستند و از طرف دیگر فارغ التحصیلان هم مهارت‌های لازم را ندارند. بخش قابل توجهی از ترمیم ارتباط صنعت و دانشگاه با بها دادن بیشتر به دانشگاه‌های مهارتی در گام دوم انقلاب قابل رفع است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای از راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری مد و لباس کشور در دانشکده شریعتی تهران خبرداد و گفت: این مرکز در همین ایام الله دهه فجر راه اندازی خواهد شد.

 

نظر شما