با حضور وزیر علوم؛

مرکز تصویربرداری الکترونی دانشگاه بوعلی‌سینا افتتاح شد

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۳:۴۷:۲۳
کد خبر: ۱۱۴۰۳۲۶
مرکز تصویربرداری الکترونی دانشگاه بوعلی‌سینا افتتاح شد
مرکز تصویربرداری الکترونی دانشگاه بوعلی‌سینا، امروز (شنبه) با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مرکز تصویربرداری الکترونی دانشگاه بوعلی‌سینا که به منظور تصویربرداری بسیار دقیق از مواد مختلف و به شیوه‌های متنوع و با پیگیری معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه ساخته شده، با حضور دکتر غلامی افتتاح شد.
این مجموعه شامل تصویربرداری توسط میکروسکوپ‌های روبشی SEM، عبوری TEM و گسیل‌میدانی FESEM است، که به بزرگنمایی تا یک میکرون دست می‌یابد. تجهیزات طیف‌سنجی پرتو ایکس به صورت پراش XRD و فلورسانس XRF به منظور آنالیزهای کمی و کیفی عنصری، در بخش دیگری از این مجموعه مستقر شده است.
همچنین تجهیزات طیف‌سنجی بازتابی در یک اتاق تاریک جهت آنالیز غیرمخرب نمونه‌ها نیز با حضور وزیر علوم به بهره‌برداری رسید.

دکتر منصور غلامی، در حاشیه افتتاح مرکز تصویربرداری الکترونی دانشگاه بوعلی‌سینا، اظهار داشت: بی‌شک این مرکز می‌تواند در سطح کشور، به یکی از آزمایشگاه‌های خوب و مرجع برای اندازه‌گیری‌های مورد نیاز قرار گیرد؛ مجموعه پژوهشی دانشکده و دانشگاه هم می‌توانند از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: نقاط ضعفی که در مجموعه آزمایشگاه میکروسکوپ‌های الکترونیکی با آن‌ها روبه‌رو بودیم، بحث مدیریت متمرکز، سرویس‌دهی مستمر و حضور کارشناسان دائمی بر دستگاه‌ها بود، که با برنامه ترتیب داده شده در این مرکز، این نقاط ضعف برطرف شده و حتماً به کارایی بیشتر مجموعه کمک خواهد کرد.
وزیر علوم افزود: تا حد ممکن، فعالیت‌های لازم برای حمایت از این آزمایشگاه، از طریق معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری انجام خواهد شد. البته دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز نگاه مثبتی به حمایت از مراکز علم و فناوری دارد، که با هماهنگی لازم، می‌توان از کمک‌های بی‌دریغ ایشان استفاده کرد.
گفتنی است مرکز تصویربرداری الکترونی دانشگاه بوعلی‌سینا زیرنظر آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه و با همکاری شبکه آزمایشگاه‌های علمی ایران (شاعا) و شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به ارائه خدمات به پژوهشگران می‌پردازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز