برگزاری دهمین دوره طرح قرآنی ـ فرهنگی «رمضان، بهار قرآن» در دانشگاه آزاد اسلامی

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۶:۳۱:۵۱
کد خبر: ۱۱۷۳۱۷۲
برگزاری دهمین دوره طرح قرآنی ـ فرهنگی «رمضان، بهار قرآن» در دانشگاه آزاد اسلامی
دهمین دوره طرح قرآنی- فرهنگی «رمضان ، بهار قرآن» با محوریت آشنایی با تفسیر سوره مبارکه لقمان به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین امیر ابراهیم زاده مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در راستای ماموریت خود، تحکیم ارتباط دانشگاهیان با فرهنگ و معارف قرآن کریم را در برنامه های آموزشی و پژوهشی دانشگاه قرار داده است، گفت: با هدف ارتقای معرفت دینی و دانش اساتید و کارکنان دانشگاه در حوزه فرهنگ و معارف حیات آفرین کلام الله مجید، به ویژه آشنایی بیشتر با تفسیر آیات و بهره مندی از زلال معارف و رهنمودها و دستورات حیات بخش قرآن کریم، در ماه مبارک رمضان سال جاری دهمین دوره طرح فرهنگی«رمضان، بهار قرآن»، در تمامی واحدها و مراکز دانشگاهی در حال اجراست.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش فرهنگ جلسات تفسیر قرآن در کشور در آستانه ماه مبارک رمضان با هدف ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم در سطح جامعه، افزود: این دوره از طرح قرآنی «رمضان، بهار قرآن» به کارگاه مجازی تفسیر سوره مبارکه لقمان اختصاص دارد و شاهد برگزاری پرشور و مؤثرچندین کلاس تفسیر قرآن کریم در خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی هستیم که به صورت برخط در هر شهری هر روز دو ساعت قبل از اذان مغرب برگزار می شود. در کنار کارگاه تفسیر برای حفظ سوره مبارکه لقمان  نیز برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام ابرهیم زاده ادامه داد: گواهی شرکت در کارگاه آموزشی آشنایی با تفسیر سوره لقمان با مجوز برگزاری دفتر توانمندسازی و مهارت های کاربردی برای شرکت کنندگانی که حداقل 60 درصد از نمره آزمون را کسب کنند، صادر می شود و تمامی اعضای هیات علمی تمام وقت، نیمه وقت، حق التدریس، کارکنان تمام وقت رسمی و قراردادی دانشگاه و تمامی دانشجویان مشغول به تحصیل می توانند در این طرح شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که نتوانند در کلاس برخط شرکت کنند می توانند به صورت آفلاین محتوای ضبط شده درس را گوش دهند، همچنین تمامی شرکت کنندگان در طرح باید در آزمون پایانی دوره که نمره 40 دارد و به صورت الکترونیکی برگزار می شود شرکت کنند.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: تقدیر از برگزیدگان، در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور پس از اعلام نتایج و معرفی نفرات اول تا سوم در سه گروه جداگانه هیات علمی،کارکنان و دانشجویان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیم زاده با اشاره به سایر ویژه برنامه‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: شرح دعای افتتاح با بیان حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شریفانی در قالب کلیپ‌های چهار تا پنج دقیقه‌ای و همچنین بیان احکام شرعی به صورت صوتی در ایام ماه مبارک رمضان به صورت روزانه در فضا مجازی منتشر می‌شود.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به طرح «غررالایات»، خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان مراسم جزءخوانی روزانه قرآن کریم برگزار می شود، بر اساس این طرح هر روز یک آیه منتخب از جزءخوانی روزانه انتخاب شده و تفسیر آن در فضای مجازی بارگذاری می‌شود و در پایان ماه مبارک از 30 آیه منتخب آزمون حفظ و تفسیر به صورت برخط برگزار می‌شود و به برندگان جوایزی اهدا خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز