دکتر نظرپور توضیح داد:

پاسخ به برخی سوالات مطرح شده اعضای هیات علمی در خصوص اجرای طرح همسان‌سازی

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۳:۵۱:۵۱
کد خبر: ۱۱۷۳۶۰۰
پاسخ به برخی سوالات مطرح شده اعضای هیات علمی در خصوص اجرای طرح همسان‌سازی
معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم برای پاسخ به برخی سوالات مطرح شده از سوی اعضای هیات علمی در خصوص چگونگی اجرای جزء «۲» بند « و» تبصره « ۲» قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر محمدتقی نظرپور با اشاره به اطلاعیه‌های قبلی صادر شده، اظهار داشت: اقدامات لازم برای اجرایی نمودن تبصره یاد شده، از ابتدای سال ۱۴۰۰ در حال انجام است.

وی افزود: نکته حائز اهمیت در رابطه با همسان‌سازی حقوق و مزایای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم با حقوق و مزایای اعضای هیات علمی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که این موضوع مصوبه مجلس شورای اسلامی است و شورای نگهبان هم آن را تایید کرده است. لذا در حکم قانون است و اجرای آن نیز از ابتدای سال ۱۴۰۰ خواهد بود. اگر هم تا بحال بدلیل انجام فرآیندهای اداری تاخیری در اجرا و همچنین صدور احکام جدید، حادث شده، مشکلی برای پرداخت آن از ابتدای سال ایجاد نمی‌کند.

وی همچنین ضمن تشکر و قدردانی از مدیران سازمان برنامه و بودجه، ادامه داد: با توجه به اینکه محل تامین اعتبار تبصره یاد شده از محل فروش اموال و.‌.. است، همکاران سازمان برنامه و بودجه در تلاشند تا در اسرع وقت نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز اقدام مقتضی را انجام دهند. لذا هیچ نگرانی از این بابت هم وجود ندارد.

دکتر نظرپور یادآور شد: پیش‌نویس صورت جلسات هیات امناء موسسات نیز آماده شده است تا پس از تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، احکام جدید ضرایب فوق العاده جذب و مخصوص (شغل) در موسسات وابسته به وزارت عتف صادر شود. بنابراین ابهامی در اجرایی شدن آن ننیست.

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش دست‌اندرکاران این موضوع، بزودی با طی همه فرایند‌ها انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز