با حضور وزیر آموزش‌وپرورش

افتتاح «مجتمع بزرگ آموزشی نصیری» با زیربنای ۱۳ هزار متر مربع و ۵۴ کلاس درس در منطقه ۱۰ تهران

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۲:۴۹:۱۸
کد خبر: ۱۱۸۳۸۸۴
افتتاح «مجتمع بزرگ آموزشی نصیری» با زیربنای ۱۳ هزار متر مربع و ۵۴ کلاس درس در منطقه ۱۰ تهران
«مجتمع بزرگ آموزشی نصیری» با زیربنای 13 هزار متر مربع، 54 کلاس درس و اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال با حضور وزیر آموزش‌وپرورش، رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و معاون سازمان برنامه‌وبودجه کشور، در منطقه 10 تهران افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، با حضور محسن حاجی میرزایی؛ علیرضا منادی و حمید پور اصغری، «مجتمع بزرگ آموزشی نصیری» با 13000 متر مربع زیربنا و 54 کلاس درس، در منطقه 10 تهران افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 بر اساس این گزارش؛ این مجتمع آموزشی، بااعتباری بالغ ‌بر 500 میلیارد ریال و از محل اعتبارات سازمان نوسازی مدارس و با مشارکت خیرین احداث‌شده و دارای 54 کلاس درس، 7 آزمایشگاه، سالن ورزشی، نمازخانه و کتابخانه است.

شایان ذکر است؛ احداث مجتمع‌های آموزشی بزرگ مقیاس، یکی از اهداف سازمان توسعه و نوسازی مدارس بر اساس آموزه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است تا تمامی امکانات موردنیاز یک مدرسه را در آن طراحی کرده و قرار داد.

گفتنی است، دکتر محمد نصیری (۱۲۸۵ اصفهان - ۸ دی ۱۳۷۵)  خّیری که این مدرسه به نام او ساخته شده است، حقوقدان و  قاضی بود. وی در کنار تحصیل در مدارس جدید اصفهان، ادبیات عرب و فقه و اصول را نیز نزد استادان حوزه آموخت. سپس به تهران رفت و دوره مدرسه حقوق را گذراند. در سال ۱۳۰۹ برای ادامه تحصیل به فرانسه اعزام شد. از دانشگاه اکس لیسانس حقوق و از دانشگاه پاریس در دو رشته حقوق بین‌الملل خصوصی و اقتصاد دکترا گرفت و در سال ۱۳۱۶ به ایران بازگشت.

دکتر نصیری پس از بازگشت به ایران به استخدام دادگستری درآمد و به قضاوت پرداخت. در سال ۱۳۲۲  به وزارت دارایی منتقل و رئیس اداره کل تصفیه املاک واگذاری شد که عهده‌دار بازگرداندن زمین‌هایی بود که در زمان پهلوی اول  به‌زور از صاحبانشان گرفته و به مالکیتش درآمده بود.

نصیری در دی ۱۳۲۴ رئیس اداره کل حقوقی وزارت دارایی، در سال ۱۳۲۶ عضو هیئت مدیره و در سال ۱۳۲۹ رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بیمه ایران شد. در زمان نخست‌وزیری دکتر مصدق در سال ۱۳۳۱ به ریاست بانک ملی رسید و تا کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در این سمت بود.

مشاغل بعدی دکتر نصیری، مدیریت گروه توسعه اقتصادی ایران، عضویت در هیئت داوران دیوان دادرسی بین‌المللی لاهه بود. او از سال ۱۳۳۲ به تدریس در دانشگاه تهران پرداخت و استاد کرسی حقوق بین‌الملل خصوصی شد. در سال ۱۳۵۰ به ریاست دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران رسید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز