وزیر علوم:

توجه به سرآمدان، دانشمندان و جوانان نخبه علمی کشور، در توسعه علم نقش ویژه‌ای دارد

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۱۳:۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۱۸۵۶۳۷
توجه به سرآمدان، دانشمندان و جوانان نخبه علمی کشور، در توسعه علم نقش ویژه‌ای دارد
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیام ویدئویی خود به آیین پانزدهمین دوره جایزه علمی مهندس علیرضا افضلی‌پور و پنجمین دوره جایزه ادبی صبا با تاکید بر لزوم بزرگداشت یاد و خاطره سرآمدان و تاثیرگذاران در حوزه علم و فناوری گفت: توجه به سرآمدان، دانشمندان و جوانان نخبه و با استعداد علمی کشور، در توسعه علم و دانش نقش ویژه‌ای دارد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر منصور غلامی در آیین پانزدهمین دوره جایزه علمی افضلی‌پور، پنجمین دوره جایزه هنری ادبی صبا که به همت دانشگاه شهید باهنر کرمان به صورت مجازی برگزار شد، گفت: زیبایی و شکوه زندگی آدمیان در این جهان مرهون وجود انسان‌های شریف و فرهیخته‌ای است که خود را وقف جامعه و هم‌نوعان خود می‌کنند و در دوران حیات خود توانسته‌اند رسالت و اهدافی را برای خود تعیین کنند و برای تحقق آن همه‌ی زندگی خود و نعمت‌های خدادادی که در اختیار داشتند را صرف کردند.

وی ادامه داد: این انسان‌ها الهام‌بخش مردمان روزگار خود و همچنین روشنگر راه نسل‌های آینده در مسیر اخلاق و همت والای انسانی هستند.

وزیر علوم اظهار داشت: روانشاد مهندس علیرضا افضلی پور بنیانگذار دانشگاه بزرگ شهید باهنر کرمان یکی از شخصیت‌های شایسته و ماندگار عرصه خدمت به علم‌، فرهنگ و اخلاق است که با بلندنظری، ژرف‌نگری و هوشمندی خود رسالت مهمی را در مسیر اعتلای منطقه‌ی کرمان بر عهده گرفت و با بذل تمام دارایی‌های مادی خود توانست در قلب منطقه جنوب شرق کشور در شهر کرمان، دانشگاهی را بنیانگذاری کند که امروز به عنوان یکی از دانشگاه‌های مهم و تاثیر‌گذار عرصه علم و فناوری است و سابقه طولانی در تربیت دانش‌آموختگان توانمند و نسل فرهیخته در منطقه و در کشور بوده است.

دکتر غلامی اظهار داشت: دانشگاه شهید باهنر کرمان دانشگاه مادر و اصلی در استان کرمان است که در برنامه‌های جدیدی که وزارت علوم در کشور طراحی و اجرا می‌کند به عنوان دانشگاه معین استان کرمان که مجموعه آموزش عالی استان را برنامه‌ریزی، هدایت و توسعه‌ی آن را مدیریت خواهد کرد.

وی افزود: این دانشگاه با داشتن تعداد زیادی دانش‌آموخته‌، اساتید، دانشمندان و فرهیختگانی که از سرامدان علم و دانش هستند، جایگاه ویژه ای در آموزش عالی کشور به خود اختصاص داده است و وجود دانشگاه‌های اینچنینی جزء سرمایه های بزرگ کشور و منطقه به حساب می آید.

وی همچنین گفت: آنچه که افتخار امروز در حوزه علم و فناوری در منطقه کرمان است، قطعاً آثار خیر و برکات الهی آن نصیب روح روانشاد افضلی‌پور هم خواهد بود. یکی از برنامه‌های افتخارآمیز و مهمی که دانشگاه کرمان سالیان طولانی است که برگزار می‌کند، برگزاری جایزه علمی افضلی پور است. تاریخ و سابقه ی این مراسم نشان می دهد که این جایزه یکی از جایزه‌های معتبر دانشگاهی در کشور است.

وزیر علوم همچنین اظهار داشت: فهرست اسامی اساتید، دانشمندان و هنرمندان و فرهیختگانی که موفق به دریافت این جایزه شده‌اند، نشان از اهمیت این جایزه در سال‌های گذشته دارد و جا دارد از زحمات و تلاش‌های مسئولین، مدیران و دست اندرکارانی که این جایزه را برنامه‌ریزی کرده و به اجرا در آوردند و تداوم آن را تضمین کردند تقدیر و تشکر کنم.

دکتر غلامی یادآور شد: نکته ارزشمند این است که علی‌رغم شیوع بیماری کرونا از سال گذشته تا امسال، این برنامه با یک وقفه یک ساله امسال توانست اجرا شده و تداوم داشته باشد و این جای بسی خرسندی و قدردانی دارد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پایان ضمن آرزوی توسعه خدمات متعالی در حوزه فرهنگ تاکید کرد: توجه به سرآمدان، نخبگان، جوانان با استعداد و معرفی آنان به جامعه، در توسعه و ترویج علم نقش ویژه‌ای دارد که قطعاً این برنامه یکی از برنامه‌های مهم و تاثیر‌گذار در این حوزه است. ان شاءالله در بخش‌های مختلف کشور هم نمونه‌هایی از این برنامه. به ویژه در جاهایی که شخصیت‌های خیّر و تاثیرگذار حضور پیدا کرده‌اند و در حمایت از توسعه علم و فناوری در منطقه یا مناطقی از کشور نقش تاثیرگذار داشته‌اند، این قدرشناسی‌ها تحقق پیدا کند و در سایه آن تشویق و ترویج علم و فناوری محقق شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز