«نخستین موزه تاریخ و اسناد آموزش و پرورش استان فارس» در شیراز، افتتاح شد

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۲:۴۷:۵۴
کد خبر: ۱۱۸۷۲۰۷
«نخستین موزه تاریخ و اسناد آموزش و پرورش استان فارس» در شیراز، افتتاح شد
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، از راه‌اندازی موزه تاریخ و اسناد آموزش و پرورش فارس در شیراز، خبر داد و گفت: این موزه، نتیجه کار چندین ساله همکاران در آموزش و پرورش فارس است و در واقع بیانگر آن است که نگاه ما به موزه صرفاً به عنوان یک مکان دیدنی نیست، بلکه یک مکان تربیتی و یک رسانه گویا است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علیرضا کاظمی در آیین افتتاح نخستین موزه تاریخ و اسناد آموزش و پرورش فارس در شیراز گفت: این موزه مکانی است که می‌تواند بخش عظیمی از تاریخ ما را که در کتاب‌ها نمی‌گنجد و نمی‌توانیم برای دانش‌آموزان تصویرسازی کنیم ؛همراه با هنر و لذت به مخاطبان منتقل کند.

کاظمی با اشاره به این که این ظرفیت در هیچ استانی به این شکل نیست، گفت: این رویکرد فرهنگی بخشی از هویت، فرهنگ و تمدن ما را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: قطعاً اگر بخواهیم به آینده ای پرافتخاربرسیم؛ باید به افتخارات گذشته خود توجه کنیم و ارزش های خودمان را در بخش ها و ابعاد مختلف بشناسیم و مردم، دانش‌آموزان و فرهنگیان را با این تمدن و فرهنگ آشنا نماییم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: نگاه ما در حوزه سند تحول بنیادین این است که اگر قرار باشد، تربیت را به معنای واقعی و با همان رویکرد سند دنبال کنیم باید موقعیت‌های تربیتی رشد دهنده را برای دانش‌آموزانمان فراهم کنیم و موزه یکی از این بخش‌ها است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز