رضوان حکیم‌زاده:

کلاس‌های جبرانی دانش‌آموزان پایه اول دبستان، بدون هزینه است

۱۴۰۰/۰۳/۱۸ - ۱۳:۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۱۸۹۸۶۸
کلاس‌های جبرانی دانش‌آموزان پایه اول دبستان، بدون هزینه است
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش بابیان این‌که کلاس‌های جبرانی دانش آموزان پایه اول دوره ابتدایی، بدون هزینه است، گفت: این کار توسط نیروهای داوطلب انجام می‌شود و لازم نیست که خانواده‌ها هزینه‌ای پرداخت کنند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، رضوان حکیمانه،  در خصوص کیفیت تحصیلی در فضای مجازی، اظهار کرد: یکی از کارکردهای مدرسه این بود که بسیاری از عادات صحیح که افراد باید در زندگی داشته باشند، در سنین کودکی به آن‌ها آموزش می‌داد.

وی بابیان اینکه مدرسه مکانی فراتر از آموزش مفاهیم علوم و ریاضی به دانش‌آموزان است، افزود: به‌عنوان‌مثال وقتی بچه‌ها سر ساعت معینی از خواب بیدار می‌شوند و به مدرسه می‌روند، می‌توانند نظم را در زندگی یاد بگیرند و همه این‌ها در حال حاضر دستخوش آسیب جدی شده است که البته نه‌تنها برای کودکان و نوجوانان، بلکه حتی در آموزش عالی هم یک چالش است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش درباره آموزش کلاس اولی‌ها، گفت: برای یادگیری مؤثر کلاس اولی‌ها، مسؤولیت با مدیر مدرسه  است که علاوه بر معلم باید نظارت کند تا این کودکان مهارت‌های سواد پایه را به دست آورند و اگر لازم باشد، برای این دانش‌آموزان برنامه جبرانی در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: اگر شرایط کرونایی نداشته باشیم، آموزش‌هایی را برای معلمان پایه دوم در نظر گرفتیم که چطور می‌توانند فقر ارتباطی که از سال گذشته برای دانش‌آموزان کلاس اولی وجود داشته است را جبران کنند و بخشی از شروع سال تحصیلی را به این موضوع اختصاص دهند.

حکیم‌زاده بابیان اینکه کلاس‌های جبرانی کلاس اولی‌ها بدون هزینه است، اظهار کرد: لازم نیست که خانواده‌ها هزینه‌ای پرداخت کنند و این کار توسط نیروهای داوطلب انجام می‌شود.

وی افزود: بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان برای این کار اعلام آمادگی کرده است و در استان‌ها این برنامه شروع‌شده و خانواده‌ها لازم نیست که هزینه‌ای را بپردازند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز