از سوی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی؛

برنامه درسی رشته‎‌های سلامت دهان و پروتز تهیه شد

۱۴۰۰/۰۳/۱۹ - ۱۳:۳۶:۵۸
کد خبر: ۱۱۹۰۴۶۷
برنامه درسی رشته‎‌های سلامت دهان و پروتز تهیه شد
دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در جدیدترین اقدامات خود برنامه درسی رشته‌های «سلامت دهان» و «پروتز» و تدوین سند توسعه پیرادندانپزشکی را نهایی کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در چهار جلسه کمیته پیرادندانپزشکی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در نوبت‌های چهارم تا هشتم این کمیته تصمیماتی از جمله تدوین سند راهبردی پیرادندانپزشکی و تهیه و تکمیل کوریکولوم دو رشته کارشناسی پروتز و بهداشت دهان ودندان (یا پرستاری دندانپزشکی) اتخاذ شد.

در طول جلسات کمیته راهبردی پیرادندانپزشکی تدوین نهایی سند توسعه دوره‌های پیرادندانپزشکی و تدوین و نهایی کردن عناوین و کوریکولوم رشته‌های سلامت دهان و پروتز‌های دندانی در دستور کار قرار گرفت.

همچنین اولین نشست تعامل نظام دانشگاهی و فضای اجتماعی با موضوع نقش دانشکده‌های دندانپزشکی در ارتقاء سلامت دهان و دندان معلولین با همکاری شهرداری منطقه ۴ برگزار شد.

در ششمین جلسه کمیته راهبردی پیرادندانپزشکی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی نیز مجموعه سیاست‌ها و راهبرد‌های ملی سلامت دهان مبتنی بر شواهد در ایران و گزارشی از انجام مطالعات تطبیقی در سطح جهان ارائه شد.

در این جلسه مقرر شد موضوع اصلاح تشکیلات اداری و انجام کارسنجی‌های لازم در دانشکده‌های دندانپزشکی خصوصاً کارکنان غیر هیئت علمی بررسی و شرح وظایف تهیه شود.

الزام بودن به حضور نمایندگان معاونت بهداشتی و درمان در جلسات مذکور از دیگر مصوبات این نشست بود.

همچنین دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در جلسه‌ای موضوع چگونگی تشکیل و راه‌اندازی رشته‌های بین رشته‌ایی دندانپزشکی و داروسازی را بررسی کرد و مقرر شد این موضوع کارشناسی شده و به جمع‌بندی نهایی برسد.

اولین جلسه هم‌اندیشی و همکاری انجمن‌های علمی دندانپزشکی و دانشکده‌های دندانپزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی در دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی برگزار شد و تصمیم گرفته شد شیوه‌نامه همکاری انجمن‌های علمی و دانشکده‌های دندانپزشکی تدوین شود.

همچنین مقرر شد آیین‌نامه اجرایی تدوین و لیست کمبود اعضای هیئت علمی دانشکده‌های دندانپزشکی تهیه شود.

دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی درباره طراحی، تدوین و اجرای کوریکولوم (برنامه‌های درسی) و ارتقا کوریکولوم در حال اجرا در دانشکده‌های دندانپزشکی کشور مواردی را تصویب کرد که از آن جمله می‌توان به طراحی و اجرای دوره فلوشیپ مشترک دبیرخانه جهت مدیران گروه و اعضای هیئت علمی علاقمند و توانمندسازی اساتید با شرکت در دوره فلوشیپ آشنایی با کوریکولوم دندانپزشکی عمومی اشاره کرد.

در هشتمین جلسه کمیته راهبردی پیرادندانپزشکی دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی موضوع برنامه راهبردی تربیت نیروی انسانی حدواسط در دوره‌های پیرادندانپزشکی بررسی شد و مقرر شد این برنامه مورد بازبینی قرار گیرد.

 

نظر شما