دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی برگزیدگان خود را شناخت

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۱۳:۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۲۰۸۴۷۵
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی برگزیدگان خود را شناخت
آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی با اعلام اسامی برگزیدگان این جشنواره به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در آیین اختتامیه دوزادهمین جشنواره بین‌المللی فارابی که صبح امروز (یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰) به صورت حضوری و مجازی در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد از برگزیدگان جشنواره تقدیر شد.

در بخش شخصیت‌های پیشگام علوم انسانی و اسلامی، از مرحوم دکتر عزت‌الله نگهبان (پیشگام علوم انسانی در باستان‎شناسی)، مرحوم دکتر سید اسعد شیخ‌الاسلامی (پیشگام علوم اسلامی در فقه شافعی) و مرحوم دکتر داود فیرحی (پیشگام علوم انسانی و اسلامی در اندیشه سیاسی اسلام) با لوح تقدیر رئیس جمهور، سردیس فارابی، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو، یادمان جشنواره و همچنین جایزه نقدی تقدیر و تجلیل شد.

در بخش دیگر از مراسم از اساتید پیشکسوت علوم‌انسانی، آیت‌الله سیدمحسن خرازی (پیشکسوت علوم اسلامی در فقه و اصول)، دکتر سیدمحمد رضوی (پیشکسوت علوم‌انسانی در علوم سیاسی)، دکتر ژاله آموزگار (پیشکسوت علوم‌انسانی در فرهنگ و زبان های باستانی ایران) و همچنین دکتر ضیاء موحد (پیشکسوت علوم‌انسانی در منطق جدید) با لوح تقدیر رئیس جمهور، سردیس فارابی، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو، یادمان جشنواره و همچنین جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد.

دکتر محمدرضا ریخته‌گران (در حوزه فلسفه) نیز به عنوان نظریه‌پرداز برجسته معرفی شد که با لوح تقدیر رئیس جمهور، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو، یادمان جشنواره و همچنین جایزه نقدی مورد تجلیل قرار گرفت.

دکتر منوچهر صانعی دره‌بیدی (در حوزه فلسفه) نیز به‌عنوان مترجم برتر شناخته شد که با لوح تقدیر رئیس جمهور، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو، یادمان جشنواره و همچنین جایزه نقدی تقدیر شد.

انجمن مطالعات برنامه درسی ایران نیز به‌عنوان انجمن علمی برتر شناخته شد که دکتر جوادی‌پور به‌عنوان نماینده این انجمن با لوح تقدیر رئیس جمهور، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر یونسکو، یادمان جشنواره و همچنین جایزه نقدی تقدیر شد.

نشریه بین‌المللی علم اطلاعات و مدیریت (International Journal of Information Science and Management) نیز به‌عنوان نشریه علمی برتر شناخته شد که سردبیر این نشریه، دکتر قانع، به‌عنوان نماینده این نشریه لوح تقدیر رئیس جمهور، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر یونسکو، یادمان جشنواره و جایزه نقدی جشنواره را دریافت کرد.

هفت برگزیده بخش بین‌الملل جشنواره نیز عبارتند از دکتر آدریانو والریو رسی (Adriano Valerio Rossi) از کشور ایتالیا برای مجموعه آثار در حوزه ایرانشناسی، دکتر عارف نوشاهی (Arif Naushahi) از کشور پاکستان برای مجموعه آثار در حوزه ایرانشناسی، دکتر عنایت‌الله شهرانی (Enayatullah Shahrani) از کشور افغانستان برای مجموعه آثار در حوزه ایران‌شناسی، دکتر پییر لوکاک (Pierre Lecoq) از کشور بلژیک برای مجموعه آثار در حوزه ایران‌شناسی، خانم دکتر بیرگیت هافمن (Birgitt Hoffmann) از کشور آلمان برای مجموعه آثار در حوزه اسلام‌شناسی و ایران‌شناسی، دکتر الکسی خیسمتولین (Alexey Khismatulin) از کشور روسیه برای مجموعه آثار در حوزه اسلام‌شناسی و همچنین دکتر میرزا ملا احمد (Mirza Mola Ahmad) از کشور تاجیکستان برای مجموعه آثار در حوزه ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی که با لوح تقدیر رئیس جمهور، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو، یادمان جشنواره و همچنین جایزه نقدی تقدیر و تجلیل شد.

در بخش برگزیدگان بخش‌های پانزده‌گانه جشنواره فارابی، در حوزه اخلاق، ادیان و عرفان، دکتر فاطمه توفیقی به‌عنوان برگزیده شایسته تقدیر بخش بزرگسال برای کتاب با عنوان نامه‌های پل و برساخت خود اروپایی (Paul's Letters and the Construction of the European Self) انتخاب و با لوح تقدیر مشترک معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر یونسکو، یادمان جشنواره، و همچنین جایزه نقدی تقدیر شد. دکتر سمیه خادمی نیز به عنوان برگزیده شایسته تقدیر بخش جوان برای رساله دکتری با عنوان تحلیل ماهیت واردات قلبی از دیدگاه روزبهان بقلی و ابن عربی انتخاب شد و با لوح تقدیر مشترک معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر یونسکو، یادمان جشنواره و همچنین جایزه نقدی مورد تجلیل قرار گرفت.

در حوزه تاریخ، جغرافیا و باستان‌شناسی نیز دکتر علی‌اکبر مسگر با رساله دکتری با عنوان شکل‌گیری، اندیشه، ساخت و کارکرد شهریاری ساسانی در سدۀ سوم میلادی برگزیده شد و با لوح تقدیر رئیس جمهور، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر یونسکو، یادمان جشنواره و همچنین جایزه نقدی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت. در این گروه در بخش جوان هیچ اثری واجد امتیاز لازم به‌عنوان برگزیده یا شایسته تقدیر نبود.

در بخش حقوق دکتر فرین مرادخانی به‌عنوان برگزیده شایسته تقدیر بخش بزرگسال برای کتاب مقدمات مشروطه‌خواهی (آشنایی ایرانیان با مفاهیم حقوقی در عصر قاجار) انتخاب شد و با لوح تقدیر مشترک معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر یونسکو، یادمان جشنواره و جایزه نقدی از وی تقدیر به عمل آمد. همچنین در این حوزه از دکتر سیدشهاب‌الدین موسوی‌زاده مرکیه به‌عنوان برگزیده شایسته تقدیر بخش جوان برای رساله دکتری زمینه فرهنگی قانون‌گرایی با تأکید بر مورد ایران با لوح تقدیر مشترک معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر یونسکو، یادمان جشنواره و همچنین جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد.

در بخش زبان، ادبیات و زبان‌شناسی نیز دکتر محمد راسخ مهند با کتاب نحو زبان فارسی – نگاهی نقشی رده‌شناختی شایسته تقدیر بخش بزرگسال شد که با لوح تقدیر مشترک معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر یونسکو، یادمان جشنواره و همچنین جایزه نقدی تقدیر شد. همچنین در این بخش دکتر سعید مهدوی‌فر با رساله دکتری با عنوان فرهنگنامه تحلیل پشتوانه فرهنگی دیوان خاقانی به عنوان شایسته تقدیر بخش جوان انتخاب شدند که لوح تقدیر مشترک معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر یونسکو، یادمان جشنواره، همچنین جایزه نقدی مورد تقدیر قرار گرفتند.

در حوزه علوم اجتماعی و علوم ارتباطات جشنواره نیز دکتر یاسر باقری با رساله دکتری با عنوان میدان سیاست‌گذاری اجتماعی در ایران؛ تحلیل مناسبات قدرت در فرایند سیاست‌گذاری اجتماعی در ایران شایسته تقدیر بخش بزرگسال شد که با لوح تقدیر مشترک معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر یونسکو و یادمان جشنواره همچنین جایزه نقدی مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین دکتر شیوا علینقیان با رساله دکتری با عنوان مادری: تلاقی جنسیت و دیگر نظام‌های اجتماعی: خودمردم‌نگاری برساخت اجتماعی مادری در شهر تهران حائز رتبه اول بخش جوان شدند. از وی با لوح تقدیر رئیس جمهور، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر یونسکو، یادمان جشنواره و جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد.

در حوزه علوم اقتصادی، مدیریت و علوم مالی نیز دکتر محمدامیر ریزوندی با رساله دکتری بررسی تقدم نهادها در گذار به اقتصاد دانش‌بنیان در ایران شایسته تقدیر بخش بزرگسال شد که با لوح تقدیر مشترک معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر یونسکو، یادمان جشنواره و همچنین جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد. در این گروه در بخش جوان هیچ اثری واجد امتیاز لازم به عنوان برگزیده یا شایسته تقدیر نبود.

در بخش علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای نیز دکتر احمد مهربان دافساری با رساله دکتری تحلیل پدیده افراط‌گرایی مذهبی در خاورمیانه با تاکید بر مفهوم نوعصبیت (مطالعه موردی: گروه سلفی-تکفیری داعش) شایسته تقدیر بخش بزرگسال شد که با لوح تقدیر مشترک معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر یونسکو، یادمان جشنواره و همچنین جایزه نقدی تقدیر شد. علی نظیف‌پور نیز با پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد با عنوان استثناگرائی و سیاست خارجی ایران برگزیده شایسته تقدیر بخش جوان جشنواره در این حوزه شد که با لوح تقدیر مشترک معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر یونسکو، یادمان جشنواره و همچنین جایزه نقدی از وی تقدیر به عمل آمد.

در بخش علوم قرآنی، تفسیر و حدیث نیز دکتری مهدی حبیب‌اللهی با کتاب کاربردشناسی جمله‌های مشابه در قرآن کریم شایسته تقدیر بخش بزرگسال شد که با لوح تقدیر مشترک معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر یونسکو، یادمان جشنواره و جایزه نقدی از وی تقدیر شد. همچنین از حامد دهقانی فیروزآبادی به‌عنوان برگزیده سوم بخش جوان برای پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد با عنوان رویکرد منبع‌گرایانه به روایات اهل بیت (ع) در معناشناسی قرآن (مبانی، رهیافت‌ها و نمونه‌ها) با لوح تقدیر رئیس جمهور، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر یونسکو، یادمان جشنواره و همچنین جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد.

در حوزه فلسفه، منطق و کلام دکتر محمود هدایت‌افزا به‌عنوان برگزیده شایسته تقدیر بخش بزرگسال برای رساله دکتری معناداری صفات ذاتی خداوند در پرتو ترادف مفهومی (با تأکید بر آراء ابن سینا و شیخ احمد احسائی) انتخاب شد که با لوح تقدیر مشترک معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر یونسکو، یادمان جشنواره و جایزه نقدی مورد تقدیر قرار گرفت. همچنین در این بخش دکتر سید مسعود حسینی توشمانلویی به‌عنوان برگزیده دوم بخش جوان برای رساله دکتری با عنوان حقیقت نزد افلاطون از منظر هایدگر و گادامر، انتخاب شد که با لوح تقدیر رئیس جمهور، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر یونسکو، یادمان جشنواره و جایزه نقدی مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی و کتابداری نیز زهرا ناصری به‌عنوان برگزیده شایسته تقدیر بخش بزرگسال برای رساله دکتری با عنوان طراحی و تبیین مدل اثربخشی بازاریابی محتوایی در صنعت نشر ایران انتخاب شدند که با لوح تقدیر مشترک معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر یونسکو، یادمان جشنواره و جایزه نقدی مورد تقدیر قرار گرفت. در این گروه در بخش جوان هیچ اثری واجد امتیاز لازم به عنوان برگزیده یا شایسته تقدیر نبوده است

در گروه مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی آقای محمد فدایی برای پایان‌نامه ارشد با عنوان پژوهشی در سیر تاریخی و تطور مفهوم اصول در سنت خوشنویسی و متون فارسی مربوط به آن شایسته تقدیر بخش بزرگسال شد. از وی با لوح تقدیر مشترک معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر یونسکو، یادمان جشنواره و همچنین جایزه نقدی تقدیر شد. حسین نخعی نیز به‌عنوان برگزیده دوم بخش جوان در این حوزه برای کتاب مسجد جامع ورامین؛ بازشناسی روند شکل‌گیری و سیر تحول شناخته شد. از وی نیز با لوح تقدیر رئیس جمهور، لوح تقدیر آیسسکو، لوح تقدیر یونسکو، یادمان جشنواره و همچنین جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد.

در گروه علوم تربیتی، روانشناسی، و علوم ورزشی، فقه و اصول، مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) و همچنین گروه مطالعات میان‌رشته‌ای در بخش بزرگسال و جوان هیچ اثری واجد امتیاز لازم به عنوان برگزیده یا شایسته تقدیر نبود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز