با حضور دکتر میرزاده صورت گرفت؛

افتتاح دفتر و مرکز بین المللی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در شهر اسن آلمان

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۰:۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۲۸۱۷۶
افتتاح دفتر و مرکز بین المللی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در شهر اسن آلمان
با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مقامات سفارت و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران و طرف آلمانی وبرخی مسئولین ایرانی مقیم آلمان، دفتر این دانشگاه در دانشگاه اسن آلمان افتتاح شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا،  این دفتر به عنوان جدید ترین عضو شبکه بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با عید سعید فطر افتتاح شد.

شبکه بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی متشکل از یک واحد مادر، واحد الکترونیکی ( مجازی) و واحد ها و دفاتر بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی در افغانستان، انگلستان، لبنان، امارات متحده عربی، روسیه ، آلمان و ایتالیا است.

دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص گفت : ایجاد واحد و شعبه در کشورهای دیگر با توجه به وجود امکان آموزش مجازی به لحاظ اقتصادی به صرفه نیست و امر جابجایی دانشجویان در کشورهای مختلف ایجاب می کند که ما شبکه ای داشته باشیم که بتوانیم آموزش را برای فارسی‌زبانان مقیم کشورهای خارجی و به ویژه ایرانیان فراهم کنیم.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح فعالیت‌های این دفاتر گفت: این دانشجویان تحصیلات را در کشور محل اقامت خود برای رشته‌هایی که توسط این شبکه ارائه می شود، ادامه می دهند و دفاتر دانشگاه در این کشورها مسئولیت پیگیری امور آموزشی و سایر امور مربوطه را به عهده دارند. از طریق این دفاتر، با همکاری واحد مادر اساتید هر رشته برای برگزاری جلسه امتحان دانشجویان به کشور ذی ربط اعزام و ادامه تحصیل این دانشجویان با استانداردهای آموزشی بالا صورت می گیرد.

بر اساس گفته های ابراهیمی مدیر کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی در فاز اول این طرح، رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، هنرهای ایرانی واسلامی، تاریخ و فرهنگ اسلام و ایران و رشته‌های دیگری که دانشگاه‌های خارجی برای ایرانیان و فارسی‌زبانان کمتر ارائه می دهند، ارائه خواهد شد.

از اهداف دیگر راه اندازی این دفتر ها می توان به تبدیل این دفاتر و شبکه بین الملل دانشگاه به حلقه وصل علمی و فرهنگی بین فارسی‌زبانان با جمهوری اسلامی ایران از طریق دانشگاه آزاد اسلامی یاد کرد.

توسعه کیفی علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی نیز از دیگر اهداف تاسیس شبکه بین المللی دانشگاه آزاد است. همچنین همکاری‌های علمی - پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های خارجی در کشورهایی که دفاتر دانشگاه در آنها تأسیس می شود نیز توسعه خواهد یافت ضمن اینکه علاوه بر بحث تحصیل فارسی‌زبانان، اجرای مشترک پروژه‌های علمی – پژوهشی، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، تبادل استاد و دانشجو و مشارکت در پروژه‌های پژوهشی بین‌المللی از پیامدهای این رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی است.

شایان ذکر است در شبکه بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد مادر نقش اصلی در تهیه متون درسی را دارا بوده و مجوزهای قانونی برای ارائه دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری را دارد.

 

افتتاح مرکز بین المللی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی در شهر اسن آلمان

 

البته  مرکز بین المللی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی نیز در مجاورت این دفتر دانشگاهی و با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مقامات کنسولگری جمهوری اسلامی ایران و طرف آلمانی در شهر اسن افتتاح شد.

این دفتر در مجاورت دانشگاه اسن و دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در این شهر است و در منطقه کتابفروشی های همین شهر قرار دارد.

در این مرکز اغلب انتشارات دانشگاه به زبان فارسی و نیز محصولات علمی و فرهنگی دانشگاه ازاد اسلامی برای فارسی زبانان و کسانی که می خواهند زبان فارسی را یاد بگیرند فعال خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز