گسترش همکاری دانشگاه پیام‌نور بوشهر و پارک علم‌وفناوری خلیج‌فارس

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۱۶:۱۲:۲۷
کد خبر: ۴۵۸۵۶۶
گسترش همکاری دانشگاه پیام‌نور بوشهر و پارک علم‌وفناوری خلیج‌فارس
تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه پیام‌نور استان بوشهر و پارک علم‌وفناوری خلیج فارس با هدف حمایت از نخبگان و نوآوران و صاحبان فناوری منعقد شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا ، دکتر محمدرضا بحرانی، رییس دانشگاه پیام نور بوشهر در خصوص موضوع این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه به منظور همکاری مشترک در تبادل اطلاعات و امکانات، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و فنی، پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، کارآفرینی، اجرایی و قانونی دانشگاه پیام نور استان بوشهر و پارک علم‌وفناوری جهت حمایت از فناوران و صاحبان ایده در استان بوشهر منعقد شده است.

وی در خصوص جزییات بیشتر موضوع توافق‌نامه تشریح کرد: انجام مطالعات و پژوهش‌های کاربردی مختلف جهت تدوین راهبردهای کلان حمایتی از ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان، برگزاری مشترک کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مورد تایید پارک و دانشگاه، ایجاد بستر مناسب جهت حمایت از دانش‌های تولیدی و تحقیقاتی در راستای پیاده‌سازی و اجرای تحقیقات کاربردی، تبادل ایده‌های فناورانه، همکاری در راه‌اندازی فن‌بازار منطقه‌ای در استان بوشهر، استفاده از امکانات طرفین در معرفی ظرفیت‌های علمی تحقیقاتی و فناورانه مشترک، راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی و مطالعاتی وچند مورد دیگر از جزییات توافق شده این تفاهم‌نامه همکاری است.

دکتر بحرانی در همین خصوص افزود: این تفاهم‌نامه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی برنامه پنجم توسعه در امور علمی و فناوری و تأکید بر گسترش حمایت‌های هدفمند مادی و معنوی از نخبگان و نوآوران و توسعه پایدار امضاء شده است.

وی ادامه داد: با توجه به مزین شدن امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» باید بستری مناسب برای دست‎یابی به این مطالبات فراهم شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان بوشهر، رییس دانشگاه با بیان اینکه مهم‎ترین شاخص اقتصاد مقاومتی دانش‎بنیان بودن آن است، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی تجاری‌سازی علم و تحقق این امر که با تقویت مراکز رشد و پارک‎های علم و فناوری میسر می‎شود.

دکتر بحرانی با تاکید بر ضرورت توسعه بسترهای لازم برای حضور دانشجویان نخبه و خلاق در دانشگاه تصریح کرد: اگر حمایت‌ها از صاحبان ایده در دانشگاه به‌موقع و درست انجام پذیرد، باعث ایجاد انگیزه و ترغیب آنان برای انجام فعالیت‎های کارآفرینانه می‎شود.

وی با تاکید بر این‌که تربیت نیروی انسانی در دانشگاه‌ها باید به صورتی انجام گیرد که متکی به دولت نباشد، افزود: ثروت و سرمایه‌ای ارزشمند است که در راس آن نیروی انسانی فعال وجود داشته باشد و توسعه فناوری در جهت دستیابی به بازار تجارت به ویژه دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

دکتر بحرانی تصریح کرد: هدف ما در دانشگاه پیام نور استان بوشهر  راه‌اندازی مراکز رشد  و حمایت از ایده‌های فناورانه و دانش‌بنیان جهت تبدیل علم به ثروت است. 

 

نظر شما