وزیر علوم خبر داد:

اتصال ۴۰۰ مرکز آموزش عالی شهرتهران به شبکه علمی کشور تا اردیبهشت ماه ۱۳۹۶

۱۳۹۵/۱۰/۱۵ - ۱۳:۵۷:۵۰
کد خبر: ۵۰۱۸۶۸
اتصال ۴۰۰ مرکز آموزش عالی شهرتهران به شبکه علمی کشور تا اردیبهشت ماه ۱۳۹۶
در نشست بررسی شبکه علمی کشور که امروز با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ، مهندس جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و برخی از روسای دانشگاههای تهران برگزارشد، مقرر شد تا اردیبهشت ماه 1396 ،400 مرکز آموزش عالی در سطح شهر تهران به این شبکه متصل شوند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، در این نشست دکتر فرهادی با اشاره به اهمیت شبکه علمی کشور  در ایجاد دسترسی علمی و کاهش هزینه ها گفت: سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران  به عنوان مسئول  راه اندازی شبکه علمی  کشور  با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش مهمی در به روز کردن ساختار و  استقرار  کامل شبکه علمی کشور دارد .

وی با تاکید بر فاصله وضع موجود از وضع مطلوب ابراز امیدواری کرد تا پایان اردیبهشت ماه 1396، همه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی شهرتهران طبق زمان بندی و با همکاری وزارت علوم و و زارت ارتباطات به شبکه علمی متصل شوند.

در ادامه این نشست،  دکتر فتح الله مضطرزاده رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران نیز به بیان فرآیند و فراز و فرودهای  ایجاد  شبکه علمی  در کشور  از سال 1362 تاکنون پرداخت.

دکتر مضطرزاده در ادامه افزود : با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و  پیگیریهای مستمر دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، اقدامات جدی برای تشکیل این شبکه انجام شده و زیر ساخت های مورد نیاز  در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی فراهم نیز شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز