دکتر واشقانی فراهانی در اولین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان

رمز بقا و ماندگاری دانشگاه آزاد اسلامی در توجه و کیفیت بخشی به امور پژوهشی و علمی است

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۴:۴۷:۵۲
کد خبر: ۵۱۰۵۳۲
رمز بقا و ماندگاری دانشگاه آزاد اسلامی در توجه و کیفیت بخشی به امور پژوهشی و علمی است
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مردم اصفهان به سخت‌کوشی، تلاش و مدیریت در اقتصاد مشهور هستند و دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز از لحاظ شاخص‌های علمی و فناوری در سطح کشور پیشگام و در این زمینه برای سایر واحدهای دانشگاه الگو هستند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در اولین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان که به میزبانی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار شد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مهمترین دستاورد علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی است که با تدبیر و حمایت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) و کمک حضرت امام خمینی(قدس سره) رشد کرد و تبدیل به درختی تنومند شد که اکنون به بار نشسته است.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با تربیت دانش‌آموختگان متخصص نقش مهمی در توسعه علمی، فناوری، اقتصادی و اجتماعی کشور ایفا کرده و دستاورد بزرگی برای توسعه کمی و کیفی آموزش عالی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

دکتر واشقانی فراهانی گفت: توسعه علمی و پژوهشی کشور و پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی دغدغه اصلی حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) بود و بر همه لازم است تا از این دستاورد بزرگ علمی کشور صیانت کرده و در جهت پیشرفت هر چه بیشتر آن تلاش کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: در انتشار مقالات پژوهشی و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در سطح مطلوبی هستیم و این حاصل تلاش‌های شما پژوهشگران در پیشبرد اقتصاد دانش‌محور کشور است و باید برای افزایش کمی و کیفی آن تلاش و کوشش چند برابر کرد.

دکتر واشقانی فراهانی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص سند چشم‌انداز ایران 1404 و سهم ۵۰ درصدی فعالیت‌های دانش‌بنیان در تولید ناخالص ملی خاطرنشان کرد: باید به درآمدزایی دانش‌بنیان توجه مضاعفی داشته باشم و بخش مهمی از این کار بر عهده شما پژوهشگران برجسته است .

وی گفت: در پایگاه ESI آمار مقالاتی که مورد استناد و ارجاع قرار گرفته‌اند، رصد می‌شود و بر اساس آخرین آماری اعلام شده در این پایگاه، دانشگاه آزاد اسلامی رتبه 158 جهان را اخذ کرده است؛ این در حالی است که دانشگاه آزاد اسلامی از این نظر در رتبه نخست کشور قرار دارد. رتبه ما در سال 92 در این پایگاه حدود 800 و در فوریه 2016، رتبه 187 بود که امروز در ژانویه 2017 توانستیم رتبه خود را به 158 ارتقا دهیم.

دکتر سید محمد امیری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در اولین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: رمز بقا و ماندگاری دانشگاه آزاد اسلامی در توجه و کیفیت بخشی به امور پژوهشی و علمی است.

وی با اشاره به دقت نظر افکار عمومی در میزان توان علمی دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: آنچه دانشگاه را ماندگار می‌کند، افزایش کیفیت آموزشی و توسعه زیرساخت‌های تحقیق و پژوهش است.

دکتر امیری افزود: پیشرفت جامعه و ارتقای جایگاه دانشگاه وابسته به تلاش‌ها و زحمات استادان و محققان آن است و هرچه آنان بیشتر‌ احترام و تکریم شوند،‌ قطعاً جایگاه آن دانشگاه ارتقا خواهد یافت.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: بسیاری از دانشجویان، دانشگاه آزاد اسلامی را به دانشگاه‌های دیگر تدریج می‌دهند و این امر به علت تمرکز دانشگاه آزاد اسلامی بر روی کیفیت‌بخشی به امور آموزشی و پژوهشی است.

دکتر امیری با اشاره به سیاست‌های دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: ایشان بحث کیفیت همه‌جانبه را اولویت اول دانشگاه می‌دانند چرا که با افزایش کیفیت، هدف اصلی دانشگاه که تربیت پژوهشگران و فرهیختگانی نام‌آور است محقق می‌شود.

در این جلسه دکتر حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) نیز گفت: امروز هدف مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی ارتقای کیفیت بالاخص در زمینه پژوهشی و آموزشی است و همه باید با تلاش و کوشش، دانشجویانی تربیت کنیم تا پس از دانش‌آموختگی، پژوهشگر و کارآفرین باشند.

دکتر عابدی افزود: اقتصاد مقاومتی تنها راه علمی و اصولی برای خروج از رکود و عقب‌ماندگی‌های اقتصادی و اساسی‌ترین نیاز ما در جهت رونق اقتصادی است و امروز برنامه‌ریزی‌های کلان کشور بر توسعه پژوهش و فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استوار است و دانشگاه آزاد اسلامی نیز همگام با برنامه‌ریزی‌های کلان کشوری در زمینه اقتصاد مقاومتی توانسته با توسعه و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان کمک شایانی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور ایفا کند.

منتخب مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به معضل بیکاری در کشور خاطر نشان کرد: بیکاری نسل تحصیل‌کرده کشور مشکل حاد جامعه امروز ماست از این رو باید با برنامه‌ریزی و شناخت صحیح از نیازهای جامعه و هدف‌گذاری دقیق، متقاضیان تحصیل را به سمت رشته‌های مورد نیاز جامعه سوق داد.

دکتر عابدی گفت: اصلاح ساختار در دانشگاه‌ها باید در جهت ایجاد کارآفرینی پیش رود و باید بکوشیم تا روح خود‌باوری و تفکر خلاق در دانشجویان، پرورش یافته و پس از فارغ‌التحصیلی، فردی کارآفرین باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز