وزیرآموزش و پرورش در همایش فجر امید:

کارآفرینی و تربیت کارآفرین از استلزامات دستیابی به استقلال است

۱۳۹۵/۱۱/۱۳ - ۰۷:۴۹:۵۴
کد خبر: ۵۱۴۰۴۹
کارآفرینی و تربیت کارآفرین از استلزامات دستیابی به استقلال است
وزیرآموزش و پرورش با تاکید بر کارآفرینی و تربیت نیروهای کارآفرین درجامعه آن را از استلزامات رهایی از وابستگی و رسیدن به استقلال ذکر کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، فخرالدین دانش آشتیانی در جمع فرهنگیان شهرستان شهریار در فرهنگسرای خلیج فارس و همایش فجرامید اظهارکرد: دانشی که با روش حافظه مداری به دانش آموزان منتقل شود، هیچ تاثیری در کار آفرینی نخواهد داشت، بنابراین باید تلاش خود را بر تقلیل حجم کتاب های درسی و کاهش سلطه کنکور بر برنامه های درسی و در نهایت حذف کنکور، ادامه دهیم.

وی با تاکید بر شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، گفت: لازمه استقلال، افزایش ظرفیت های تولید است که برای این مهم، به وجود کارآفرینان نیاز داریم و در این صورت است که می توانیم از قید وابستگی، رهایی یابیم.

دکتر دانش آشتیانی افزود: براساس سند تحول باید به معلم، مربی بگوییم زیرا رفتار، کردار و عمل معلمان برای دانش آموزان نقش الگویی دارد.

وزیرآموزش و پرورش اضافه کرد: با تلاش های دولت تدبیرو امید در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب وحمایت های مردم، امروز کشور مسیر رشد و توسعه را طی می کند.

عضوکابینه تدبیرو امید، با اشاره به جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت بزرگ درسطح جهان، آن را از ثمرات انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: نظر دادن مردم  در تصمیم گیری های کلان جامعه نیز از دیگر برکات جمهوری اسلامی است و انشاء‌الله درآینده نیز شاهد رشد و بالندگی  بیشتر درحوزه های اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی کشور خواهیم بود .

دکتر دانش آشتیانی، تاکید شعار جمهوری اسلامی را بر مشارکت جویی و تکیه برمردم توصیف کرد و گفت : مردم سالاری دینی باید در مدرسه تمرین شود .

تحقق نظام مشارکتی در فرآیند تعلیم وتربیت موجب رشد، توسعه و تعالی خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش از اجرای سیاست تمرکز زدایی با تاکید بر کاهش حجم بخشنامه های ارسالی از سوی حوزه ستادی  و به موازات آن،  تفویض اختیارات بیشتر به مدارس خبر داد و گفت :اعتقادم این است که سیاست گذاری باید در ستاد صورت گیرد و مدارس باید آزادی عمل بیشتری داشته باشند، با تحقق نظام مشارکتی در فرآیند تعلیم و تربیت، شاهد رشد، تعالی و توسعه بیشتر در این نظام خواهیم بود.

وزیرآموزش و پرورش اظهارکرد: تعیین ساعت های تدریس دراختیار مدیر مدرسه است و در راستای مدرسه محوری، اختیارات مدیران افزایش می یابد و مدیران نیز با نظر معلمان مدرسه و از بین خود آنان انتخاب خواهند شد.

دکتر دانش آشتیانی با اشاره به ایرادات وارده به فرم های ارزشیابی از سوی معلمان، گفت: کارگروهی برای بررسی این  امر تشکیل شده است که پس از بررسی های لازم، به تصحیح و رفع مواردی که دارای اشکال است، خواهند پرداخت.

وی افزود: ارزشیابی معلمان باید براساس فعالیت و کارآیی آن ها در کلاس مشخص شود نه براساس فرم ها و لوح تقدیرهای ظاهری، زیرا آنچه اصالت دارد، نقش معلم در بهبود کیفیت آموزش و پرورش است .

وزیرآموزش و پرورش تصریح  کرد: هرچند حل مشکلات مالی، زمان بر و نیازمند منابع است اماکارگروهی برای بررسی و حل مشکلات معیشتی معلمان در آموزش و پرورش تشکیل شده است.                 

 

نظر شما