معاون پژوهش و فناوری وزیرعلوم:

کنفرانس بین المللی پارک های علم و فناوری جهان سال آینده در ایران برگزار می شود

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۱۹:۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۲۵۰۱۵
کنفرانس بین المللی پارک های علم و فناوری جهان سال آینده در ایران برگزار می شود
دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: کنفرانس بین المللی پارک های علم و فناوری جهان سال آینده در ایران برگزار می شود.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر احمدی در نشست خبری پانزهمین گردهمایی روسای پارک های علم و فناوری و مدیران مرکز رشد کشور در محل پارک زیست فناوری قشم اظهار داشت: برگزاری این کنفرانس در کشورمان نشان دهنده پیشر‌فت قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در امر تأسیس و حمایت از فعالیت پارک های علم و فناوری در نقاط مختلف کشور است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه فعالیت شرکت های دانش بنیان در پیشرفت و مسیر تحول چرخه علم و فناوری کشور تأثیر‌گذار است، افزود: در دولت یازدهم هم گرایی بین دستگاه های اجرایی کشور موجب شد که مجموعه پارک های علم و فناوری و مراکز رشد جایگاه و ساختار اصلی خودشان را پیدا و هم افزایی داشته باشند.

وی افزود: از لحاظ قانونی، مدیریت شرکت های دانش بنیان به عهده شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری است و با تصویب قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان این فرایند فراهم شد تا با حمایت وزارت علوم، امکان رشد و گسترش این شرکت ها و مراکز رشد بیش از پیش عملی شود.

دکتر احمدی همکاری و هماهنگی وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را عامل دیگر شکوفایی شرکت های دانش بنیان اعلام کرد و گفت: اکنون بیش از ۲۹۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند که این فعالیت ها زیر نظر حدود ۱۸۰ مرکز رشد و یا به صورت مستقل انجام می شود.

وی با اشاره به تأسیس ۳۹ پارک علم و فناوری در استان ها روسای دانشگاه های کشور گفت: به طور کلی در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد تعداد ۳۰ هزار نفر در ۴ هزار شرکت و هسته فناور زیر مجموعه این مراکز فعالیت می کنند که ارزش افزوده آن برای دستگاه های علم و فناوری در سال ۱۳۹۴، دو هزار میلیارد تومان گردش مالی بوده است و ارزش این مبلغ زمانی مشخص می شود که بدانیم این میزان ارزش افزوده با بودجه ۱۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته اولیه بدست آمده است.

دکتر احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر سرمایه‌گذاری بیشتری در این عرصه داشته باشیم چرخه مالی قوی‌تری در حوزه شرکت های دانش بنیان خواهیم داشت، گفت: گسترش فعالیت شرکت های دانش بنیان نقش مؤثری در اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان کشور ایفا می کند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در ادامه به فعالیت صندوق های پژوهش و فناوری اشاره کرد و گفت: در طول دولت یازدهم فعالیت و تأسیس این صندوق‌ها قوت بیشتری به خود گرفت و هم اکنون ۲۲ صندوق فعال هستند که کیفیت کارشان نیز مطلوب است.

دکتر احمدی به برگزاری دوره‌های توانمند سازی با استفاده از استادان بین المللی برای افراد شاغل در حوزه های فناوری پارک های علم و فناوری و مراکز رشد اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۵ صادارت پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان بیش از ۱۲۵ میلیون دلار بوده است که گسترش فعالیت این شرکت ها در افزایش میزان صادرات محصولات آنها بسیار مؤثر است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم به تعاملات بین المللی شرکت طهای دانش بنیان اشاره کرد و گفت: این شرکت ها با کشور قزاقستان دفتر مبادلات کاری تأسیس کرده اند.

وی افزود: از طریق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با مرکزیت سازمان یونسکو، توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری به عهده جمهوری اسلامی ایران محول شده است.

دکتروحید احمدی با اشاره به اینکه انجام امور پارک های علم و فناوری جهان اسلام را پارک علم و فناوری گیلان عهده داراست اظهارامیدواری کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم در سال های آتی گام های مؤثر و بهتری در ارتقای فناوری در کشور برداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز