معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش:

انتخاب رشتۀ دانش آموزان باید مبتنی برآگاهی ، توانایی ها، استعدادها و علایق فردی باشد

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۵:۴۴:۴۴
کد خبر: ۵۴۶۰۲۹
انتخاب رشتۀ دانش آموزان باید مبتنی برآگاهی ، توانایی ها، استعدادها و علایق فردی باشد
معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش گفت: انتخاب رشتۀ دانش آموزان باید مبتنی برآگاهی ، توانایی ها، استعدادها و علایق فردی باشد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، علی زرافشان در جمع اعضای ستاد اجرایی هدایت تحصیلی مناطق 21 گانه شهرستان های استان تهران در اردوگاه شهید منتظری شهریار با اشاره به این که هدایت تحصیلی بعد از یک دورۀ طولانی مجدداً به دورۀ اول متوسطه بازگشت، اظهارکرد: مسائل درون سازمانی و برون سازمانی بسیاری در امر هدایت تحصیلی نقش داشته اند که بعضا چالش هایی را در این راه به وجود می آوردند که نیاز مند برنامه ریزی و تدبیر بود.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با بیان این که هدایت تحصیلی در سال گذشته با چالش هایی روبرو شد، تصریح کرد: باید جوانان را به کارآفرینی تشویق کرد و با کسب مهارت و دانش در کنار یکدیگر، چرخ تولید و اشتغال را در جامعه به حرکت درآورد.

وی با تأکید بر این که انتخاب آزادانه و آگاهانه دانش آموز باید محور توجه مسئولین قرار گیرد، تأکیدکرد: انتخاب رشتۀ دانش آموزان باید مبتنی برآگاهی و کسب توانایی ها، استعدادها و علایق خود فرد باشد.

زرافشان کسب اطلاع از مشاغل متعدد و مختلفی را که در جامعه وجود دارد و همچنین آشنا کردن دانش آموزان با حرفه های مختلف را از ضروریات پیش روی دانش آموزان دانست و یادآور شد: معمولاً انتخاب رشته توسط اولیای دانش آموزان بدون توجه به مهارت ها و نظرات آنان صورت می گیرد و متأسفانه این امر بدون توجه به علایق دانش آموز، آسیب هایی را به همراه خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز