حامد علامتی:

بر پایی اولین موکب دانش آموزی اربعین حسینی در کربلا

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۰۶:۴۷:۳۷
کد خبر: ۶۳۳۶۶۵
بر پایی اولین موکب دانش آموزی اربعین حسینی در کربلا
دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از برپایی اولین موکب دانش آموزی اربعین حسینی در کربلای معلی خبرداد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، حامد علامتی در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون موضوع حضور دانش آموزان هیئت انصارالمهدی درمراسم اربعین حسینی اظهارکرد: طی 5 ساله اخیر تعدادی از دانش آموزان در ایام سوگواری اربعین در قالب «کاروانی در مسیر بهشت» درزمان برگزاری آئین با شکوه اربعین به کربلای معلی مشرف شده اند .

وی افزود: در رویکرد جدید اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان راه اندازی کاروان‌های دانش آموزی در مسیر بهشت به شکل متمرکز انجام نمی شود بلکه اعزام دانش آموزان به استان ها تفویض و تنها در شهرکربلا، دانش آموزان به صورت متمرکز پذیرایی می شوند.

علامتی سقف تعداد دانش آموزان اعزامی به مراسم اربعین را هزار نفر اعلام و خاطر نشان کرد: در تفویض اختیاری که صورت گرفته است استان‌ها باید حداقل 30 نفر دانش آموز ثبت نام کنند تا مجوز اعزام برای آنها صادر شود .

وی نحوه اعزام دانش آموزان را اردویی دانست و تصریح کرد: داشتن رضایت نامه گذرنامه و روادید (ویزا) از شروط اعزام دانش آموزان است که البته تنها پسران می‌توانند به این اردوها اعزام شوند و درصورت صلاحدید یک نفر از بستگان درجه 1( پدر یا برادر) می توانند او را همراهی کنند .

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از ایجاد اولین موکب دانش آموزی درکربلا خبرداد و بیان کرد: در این موکب کلیه خدمات ازجمله صبحانه، نهار و شام و سایر خدمات برای دانش آموزان به صورت رایگان ارائه می شود .

وی ادامه داد: البته یک موکب نیز در نجف اشرف ایجاد کرده‌ایم که دانش آموزان قبل از شرکت در راهپیمایی مسیرنجف تا کربلا درآنجا پذیرایی می شوند .

علامتی اظهارکرد: مدیریت موکب‌ها برعهده استان‌ها و هزینه‌های آن نیز از محل مشارکت‌های مردمی و نذورات تامین می شود و هیچ هزینه‌ای برای دولت در برندارد  .

وی از ایجاد یک موکب در کربلا ویژه دانش آموزان اتباع خارجی خبرداد وگفت: 500 نفر از دانش آموزان کشورهای روسیه، لبنان، ترکیه، سوریه، گرجستان وآذربایجان در مراسم اربعین شرکت می‌کنند که اغلب از طریق ایران وارد عراق می شوند و در این موکب از آنها به صورت رایگان پذیرایی می شود .

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: امسال پنجمین دوره کاروان در مسیر بهشت و اولین موکب دانش آموزی انصارالمهدی از روز شنبه فعالیت خود را جهت حضور در مراسم معنوی اربعین آغاز کردند .

وی افزود: از روز سه شنبه موکب دانش آموزی درکربلا رسما پذیرای دانش آموزان خواهد بود و تاکنون کاروان های انصار المهدی از استان‌های اردبیل، چهار محال و بختیاری، خراسان رضوی، البرز و زنجان اعزام دانش آموزان را آغاز کرده‌اند .       

 

نظر شما