رضوان حکیم زاده:

پیش‌دبستانی برای عشایر و دو زبانه‌ها رایگان است

۱۳۹۶/۰۸/۱۷ - ۰۷:۰۴:۵۳
کد خبر: ۶۳۴۵۶۶
پیش‌دبستانی برای عشایر و دو زبانه‌ها رایگان است
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تلاش برای افزایش مدارس شبانه روزی در راستای بالا بردن نرخ پوشش تحصیل دختران عشایری در مقطع متوسطه خبر داد و گفت: همچنین به سمتی حرکت می‌کنیم تا امکانی فرهم شود که معلمان دلسوز ما در کنار دانش آموزان خود در کلاس‌های چندپایه شان، نوآموزان را هم پذیرا باشند و اینگونه بتوانیم نرخ پوشش پیش دبستانی را افزایش دهیم.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، رضوان حکیم زاده درباره روند ارتقای کیفیت آموزش در جمعیت دانش آموزی عشایر اظهار کرد: یکی از اهداف ما در این بخش این است که فرصت ادامه تحصیل را برای دختران عشایری فراهم کنیم.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص ممکن است این دختران تنها در دوره ابتدایی حضور داشته باشند اما حضورشان در دوره متوسطه منوط به وجود برخی مدارس شبانه روزی است. از جمله اقداماتی که پیگیری می‌کنیم ایجاد شبانه روزی‌هایی است که دختران عشایر با توجه به شرایطشان بتوانند تا پایان دوره متوسطه در آن تحصیل کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رویکرد فعلی ما افزایش مدارس شبانه روزی برای دختران عشایر است گفت: اخیرا هم در استان خراسان شمالی یک مدرسه‌ شبانه روزی افتتاح شد. از جمله دیگر اقداماتی که برای دانش آموزان عشایر انجام دادیم غربالگری آنها همانند سایر دانش آموزان و توسعه پیش دبستانی هاست.

حکیم‌زاده ادامه داد: بر اساس مصوبات موجود، حضور در دوره پیش دبستانی در مناطق عشایری همانند مناطق محروم و دوزبانه صد درصد رایگان است. به سمتی حرکت می‌کنیم امکانی فرهم شود که معلمان دلسوز ما در کنار دانش آموزان خود در کلاس‌های چندپایه شان، نوآموزان را هم پذیرا باشند و اینگونه بتوانیم نرخ پوشش پیش دبستانی را افزایش دهیم.

وی ادامه داد:  تقاضای ما افزایش بودجه برای مناطق مرزی است و امیدواریم با دریافت اعتبارات ویژه شاهد افزایش پوشش تحصیل در این دوره باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز