دکتر آهنچیان:

راه اندازی مراکز توانمندسازی اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های کشور

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۰۹:۵۰:۴۹
کد خبر: ۶۹۷۷۹۲
راه اندازی مراکز توانمندسازی اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های کشور
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی، در نشست هم‌اندیشی و آشنایی با سامانه آموزش عالی (HES) که با حضور رؤسای گروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی درسی و گسترش آموزش عالی در محل این وزارتخانه برگزار شد، از راه‌اندازی مراکز توانمندسازی اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر محمدرضا آهنچیان در این نشست اظهار داشت: هدف، روش و چگونگی اجرای برنامه‌های درسی، از مهم‌ترین مباحثی است که در گروه‌های تخصصی برنامه‌‌ریزی درسی و گسترش آموزش عالی باید بر روی آن تمرکز شود.

وی بر ارزشیابی و نظارت بر اجرای برنامه‌های گروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی درسی و گسترش آموزش عالی تأکید و اظهار امیدواری کرد گروه‌های تخصصی به صورت سالانه یا دوسالانه از لحاظ اقدام و سطح اقدام درخصوص بازنگری، تدوین برنامه‌ها و مأموریت‌هایی که بر عهده دارند مورد ارزشیابی قرار گیرند.

دکتر آهنچیان، تقویت گروه‌‌های تخصصی از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جزوات، سیاست ادغام بخش‌های پژوهش و فناوری در حوزه‌های برنامه‌ریزی و گسترش آموزش عالی و ارتقای سطح اثربخشی گروه‌های تخصصی را به عنوان مأموریت‌های مطمع نظر دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی عنوان کرد.

وی با اشاره به شعار ملی سال مبنی بر «حمایت از کالای ایرانی» و سیاست‌های کلان کشور در افزایش تولید ملی و بحث توسعه از زاویه علم، خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌هایی که در حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم در سال ۱۳۹۷ دنبال می‌شود «ارتقای برنامه‌های مهارت‌افزایی دانشجویان» است.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی بر توجه به ارتقای مهارت‌افزایی در برنامه‌های درسی و چگونگی برنامه‌ریزی درسی در راستای افزایش تولید ناخالص ملی که منجر به ارتقای سطح اقتصاد ملی کشور می‌شود تأکید کرد.

وی به بهبود کیفیت تدریس و لزوم توانمندسازی اعضای هیئت علمی با تأکید و تمرکز بر اعضای جوان‌تر و تازه استخدام شده اشاره کرد و گفت: درصدد هستیم مراکز توانمندسازی اعضای هیئت علمی را در دانشگاه‌ها فعال کنیم تا بتوانیم از طریق اعضای هیئت علمی که در مسیر توانمندسازی گام برمی‌دارند نسبت به ارتقای کیفیت آموزشی با همت جدی‌تری پیش رویم.

 

نظر شما