کارن خانلری:

آزمون‌های متعدد دانش آموزان را از رشد طبیعی بازمی‌دارد

۱۳۹۷/۰۱/۲۸ - ۱۰:۰۵:۴۵
کد خبر: ۶۹۷۸۰۶
آزمون‌های متعدد دانش آموزان را از رشد طبیعی بازمی‌دارد
نماینده مسیحیان ارمنی شمال و تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع حذف آزمون از دوره ابتدایی، ورود افراد غیرمتخصص به یک موضوع را خطرناک و موجب اثرات منفی و نامطلوبی در تصمیم‌گیری‌ها دانست.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، کارن خانلری اظهار کرد: برخی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با جوسازی سعی در ابطال مصوبه آموزش‌وپرورش در خصوص حذف آزمون دارند.

وی با اشاره به اختلاف‌نظرهای پیش‌آمده بین شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: موضوعاتی که به جوانان مرتبط است به‌ویژه موضوعاتی که آموزشی و یا تربیتی باشند موضوعاتی بسیار حساس است و باید با حساسیت بیشتری دنبال شود.

خانلری افزود: یکی از دستگاه و ارگان‌هایی که به موضوع آزمون‌ها اشراف دارد آموزش‌وپرورش است، زیرا با نحوه اجرای چنین برنامه‌هایی و همچنین با مشکلات آن کاملاً آشناست و بازتاب چنین طرح‌هایی را می‌داند.

وی ادامه داد: طبیعتاً به خاطر اشراف آموزش‌وپرورش به موضوع مذکور دارد کارشناسان و صاحب‌نظران این دستگاه نظرات علمی‌تر و کارشناسانه‌تری نسبت به سایرین ارائه می‌دهند، بنابراین ورود افرادی که بر موضوع مشرف نیستند و اطلاعات همه‌جانبه‌ای در این خصوص ندارند، به این موضوع می‌تواند خطرناک باشد، زیرا این موضوع به‌کل آینده کشور مربوط می‌شود و خطرناک ازاین‌جهت است که آموزش نسل جوان بسیار حساس است.

نماینده مسیحیان ارمنی شمال و تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:طبیعی است که هر کس بتواند در خصوص موضوعات مختلف اظهارنظر کند و این آزادی بیان در کشور ما وجود دارد اما شاید بهتر باشد این موضوع کاملاً کارشناسی شود، نظریه رسمی آموزش‌وپرورش ارائه شود سپس افراد به اظهارنظر بپردازند.

وی تصریح کرد: قبل از اینکه موضوعی به‌صورت تخصصی بررسی و نتایج آن اعلام شود این صحیح نیست که افرادی که تخصص کمتری دارند و یا از جنبه‌هایی کمتر به موضوع نگاه می‌کنند به موضوع ورود پیدا کنند، حتی رسانه‌ای کردن چنین موضوعاتی می‌تواند بر روند تصمیم‌گیری‌ها تأثیرات نامطلوب و منفی داشته باشد؛ بنابراین قبل از هر چیز خود آموزش‌وپرورش باید موضوع را بررسی کند و پیشنهادهایشرا ارائه دهد.

خانلری اظهار کرد: افراد غیرمتخصص باید این سازوکار را داشته باشند که در مورد مسائل غیرتخصصی‌شان اظهارنظر نکنند، البته در مورد موضوعات همچون اقتصاد می‌شود بحث کرد هرچند موضوعات اقتصادی هم مهم هستند، اما تأثیر آن به‌اندازه موضوعات آموزشی و پرورشی نیست.

وی ادامه داد: در این‌گونه موارد که موضوع به نسل جوان مربوط است باید به آموزش‌وپرورش اعتماد کرد و باید خویشتن‌داری کرد و مسائل تربیتی را به مراجع ذی‌صلاح واگذار کنیم.

خانلری افزود: موضوع بعد، بحث نظارتی مجلس است، سازوکاری که مجلس دارد باید در این زمینه حساس‌تر باشند و موضوعاتی که چنین حساسیتی دارند باید مجلس ورود کند و افراد را به خویشتن‌داری دعوت کند، مانند موضوع حذف کنکور یا آزمون‌های دست و پاگیری که دانش آموزان را درگیر کرده موضوعاتی است که سال‌ها روی آن کارشده است و چنین موضوعاتی نسل جوان ما را از رشد طبیعی خود بازمی‌دارد؛ بنابراین به چنین موضوع مهمی نباید ورود کرد و اگر ورودی غیرتخصصی صورت گیرد، مجلس شورای اسلامی برخورد کند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز