وزیر آموزش‌وپرورش:

دور شدن مدارس از اهداف تربیتی، بزرگترین تهدید برای جامعه است

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۱۵:۲۵:۰۴
کد خبر: ۷۵۳۵۰۹
وزیر آموزش و پرورش در نشست شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی با اشاره به انحراف آموزش و پرورش از اهداف خود، دور شدن مدارس از اهداف تربیتی را بزرگترین تهدید برای جامعه دانست.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سید محمد بطحایی در نشست شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی که بیش از ۳۵ روابط عمومی وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی حضور دارند، با اشاره با فرا رسیدن سال جدید تحصیلی اظهار کرد: همزمان با این جلسه و در سالن دیگری از اردوگاه شهید باهنر،  در حال برگزاری گردهمایی مشترک مدیران کل و شورای معاونین هستیم که در آن آخرین هماهنگی را برای برپایی سال تحصیلی جدید انجام می دهیم.

بطحایی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش مدرسه به دلایل مختلفی به حاشیه رفته است، گفت: مدرسه امروز ما محلی برای تمرین زندگی و یادگیری مهارت های فردی و اجتماعی نیست و برنامه های آموزشی و پرورشی مدارس در سطح دانش و حافظه پروری برای کسب نمرات خوب متمرکز شده است و اینکه یادگیری چه آثار مثبت و منفی برای جامعه ما دارد مورد توجه قرار نمی گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت همراهی خانواده ها با آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: متاسفانه شرایط به گونه ای شده است که برخی خانواده ها یادگیری حفظی و کسب نمره بالا را از آموزش پرورش می خواهند و کاری به اینکه فرزندانشان چه مهارت هایی را برای زندگی اجتماعی خود نیاز دارند و باید آنها را یاد بگیرند، ندارند و یکی از موانع تحولی، این نگاه خانواده ها و جامعه است و بخشی از آسیب هایی که ما شاهد آن هستیم به دلیل عدم تمرین مهارت های زندگی در مدارس است.

بطحایی با اشاره به انجام تمرکز گرایی در آموزش و پرورش اظهار کرد: تمرکز باعث گرفتن خلاقیت از مناطق و مدارس شده است و با تغییر نحوه اداره مناطق و مدارس  و تمرکز گرایی، مدارس می توانند مستقلا برای رسیدن به اهداف تربیتی و آموزشی خود برنامه ریزی و اقدام کنند.

وزیر آموزش و پرورش ایجاد ارتباط قوی با ذی نفعان هر دستگاه را مهم دانست و گفت:  راه اندازی تلویزیون تعاملی سینا روبیک یکی از این برنامه ها است که وزارت آموزش و پرورش در حال انجام آن است و از جمله مواردی که در تلویزیون تعاملی پیگیری می کنیم مساله آسیب های اجتماعی است که با ساختن برنامه هایی در این مورد به آموزش خانوادها، فرهنگیان و دانش آموزان خواهیم پرداخت. 

شایان ذکر است، نشست شورای هماهنگی روسای مراکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی که بیش از ۳۵ روابط عمومی وزارت خانه ها و دستگاه های دولتی حضور دارند به میزبانی مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز