وزیر علوم:

توجه به حل مشکلات جامعه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی یک وظیفه است

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۵:۳۶:۰۲
کد خبر: ۷۶۴۰۹۱
توجه به حل مشکلات جامعه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی یک وظیفه است
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه سفر خود به استان خراسان جنوبی، در نشستی صمیمانه با اعضای هیئت رئیسه، استادان ، کارکنان و دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجندگفت: توجه به حل مشکلات جامعه در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی یک وظیفه است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا،  دکتر غلامی با اشاره به اینکه حضور اعضای هیئت علمی جوان و دانشجویان پرشور در کشور ما تاثیر زیادی در رشد علمی کشور دارد، اظهار داشت: این نیروهای جوان یکی از وظائف‌شان تامین نیروی انسانی است که چند سالی است در کشور ما به خوبی انجام شده است.

وزیر علوم با اشاره به اینکه تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاهی، شغل مرتبط با تخصص خود را ندارند، افزود: با رویکرد توانمند کردن دانشجویان برای اشتغال و کارآفرینی، نگاه آنان به آینده را عوض خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه پارک‌های علم و فناوری نقش بسیار موثری در رشد علمی کشور دارند، گفت: در نظر داریم دانشجویان را به سمت کارآفرینی و تشکیل شرکت های دانش بنیان سوق دهیم.

وزیر علوم با بیان اینکه کشور ما در سطح بین‌الملل رتبه‌های خوبی در عرصه‌های علمی و پژوهشی دارد، گفت: خوشبختانه روند رو به رشد کشور ما در تمام زمینه ها ادامه دارد و دانشگاه‌های صنعتی در خط اول این مسیرقرار دارند تا بتوانند این روند را ادامه دهند.

وی افزود: در چند سال اخیر افزایش برقراری ارتباط با دانشگاه‌های خارج از کشور مورد توجه قرار گرفته و همکاری های علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های خارج از کشور افزایش پیدا کرده است، لذا امیدواریم این روند رو به رشد ادامه پیدا کند.

وزیر علوم با اشاره به اینکه فرصت‌های مطالعاتی رو به افزایش است، اظهار داشت: در همین راستا سمینارها و همکاری‌های مشترک دو جانبه و چند جانبه دانشگاه های کشور با صنعت‌های داخلی و خارجی به طور منظم درحال پیگیری است.

دکتر غلامی در پایان با تقدیر از مسئولان، کارکنان، استادان و دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند، گفت: این دانشگاه به دلیل وجود هیئت علمی جوان دارای ظرفیت های بسیار خوبی برای پیشرفت است و قطعاً آینده خوبی خواهد داشت

دکتر سید حجت هاشمی سرپرست دانشگاه صنعتی بیرجند نیزبا تاکید بر اینکه دانشجویان این دانشگاه دارای رتبه های بسیار خوبی هستند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این مهم‌ترین نقطه قوت دانشگاه صنعتی بیرجند حضور هیئت علمی سطح بالا و جوان و کارکنان خدوم در این دانشگاه می‌باشد.

دکترهاشمی افزود: با اندکی سرمایه‌گذاری بیشتر، دانشگاه صنعتی بیرجند به یک قطب علمی و پژوهشی نه تنها در منطقه بلکه در کشور تبدیل خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیئت همراه در بدو ورود به دانشگاه صنعتی بیرجند با حضور در یادمان شهدای گمنام این دانشگاه با قرائت فاتحه و نثارشاخه گل، از مقام شامخ این بزرگواران تجلیل کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز