وزیر علوم:

بازنگری ۷۰۰ عنوان رشته دانشگاهی برای مهارت افزایی دانشجویان

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۵:۴۳:۲۰
کد خبر: ۷۶۴۰۹۸
بازنگری ۷۰۰ عنوان رشته دانشگاهی برای مهارت افزایی دانشجویان
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کسب مهارت شغلی دانشجویان در دستور کار دانشگاه های کشور قرار می گیرد و در این ارتباط 700 عنوان رشته تحصیلی بازنگری و اجرایی شده است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، منصور غلامی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند افزود: طرح هایی برای اشتغال دانشجویان پس از دانش آموختگی در سراسر کشور اجرا می شود تا دانشجوی کارآفرین خروجی دانشگاه ها باشد.

وی افزود: در 15 سال گذشته شرایط دانشجویان برای ورود به کار دولتی به خوبی مهیا بود اما امروز با جمعیتی از دانش آموختگان جویای کار رو به رو هستیم که برای گذر از این مشکل باید نگاه دانشجو عوض شود.

غلامی توجه به مهارت افزایی را از کاربردی ترین راه های ارتقای علمی و دستاوردها ذکر کرد و گفت: اساتید باید از فضای تک وجهی تربیت دانشجو خارج شوند و بیش از فضای کلاس درس به تقویت دانشجویان بپردازند.

وی ادامه داد: تعداد محدودی از دانشگاه ها قبل انقلاب فعالیت می کردند و امروز آنچه به عنوان آموزش عالی خدمت می کنند نیروهای جوانی هستند که بعد از انقلاب توسط پیشکسوتان آموزش دیدند.

غلامی گفت: با ارتقا و تامین نیروی انسانی امروز پشت کنکوری وجود ندارد و شاید نقدهایی هم به این روند وجود دارد اما مطمئنا جزیی از ماموریت وزارت علوم بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز