وزیر آموزش‌وپرورش:

برنامه‌های درسی باید به‌سرعت با نیازهای امروز جامعه منطبق شود

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۵:۴۱:۰۸
کد خبر: ۷۹۹۱۵۱
برنامه‌های درسی باید به‌سرعت با نیازهای امروز جامعه منطبق شود
وزیر آموزش‌وپرورش در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی بر ضرورت تغییر و منطبق کردن برنامه‌های درسی با نیازهای امروز جامعه تأکید کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، سید محمد بطحایی در آئین تودیع حیدر تورانی سرپرست سابق سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و حجت‌الاسلام علی ذوعلم رئیس جدید این سازمان که در سالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد با تبریک میلاد باسعادت حضرت زینب سلام‌الله علیها، اظهار کرد: اگر تنها و مهم‌ترین مأموریت آموزش‌وپرورش را یادگیری تعریف کنیم سازمان پژوهش معمار این مأموریت است.

وی افزود: اینکه بچه‌ها چه مفهومی و با چه حجمی و به چه روشی باید بیاموزد سه رکن اصلی است که در این معماری رقم می‌خورد و به اجرا درمی‌آید.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: امروز این سؤال مطرح است آیا دانش آموزان همین محتوای دروس با همین حجم و چگالی و با همین روش را باید بیاموزند؟ و سؤال اساسی دیگری نیز مطرح است آیا آنچه تدوین و ارائه می‌شود به همان روش پرحجم در مدارس اجرا می‌شود؟ آیا نیاز امروز دانش آموزان همان نیازهای ۲۰سال قبل است؟ به نظر می‌رسد نیازها دستخوش تغییرات شده و ضروری است ما آن را در سبد درسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های درسی ما باید به‌سرعت با نیازهای امروز جامعه منطبق شود، لذا بچه‌ها در مدرسه معمولاً چیزهایی را می‌آموزند که شاید به بخشی از آن نیاز نباشند و ضروری است این محتوا جای خود را به محتواهای متناسب با نیازهای امروزی بدهد.

بطحایی با اشاره به تدوین کتاب‌های پایه دوازدهم خاطرنشان کرد: برنامه ویژه مدرسه که در قالب ۲ساعت در برنامه درسی در حال اجراست اقدام بسیار ارزشمندی است که باید توسعه یابد.

وی ادامه داد: اصلاحاتی را در ساختار حوزه ستادی باهدف حذف موازی کاری‌ها و چابک سازی آغاز کردیم و به‌زودی در استان‌ها نیز اجرا می‌شود.

عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: از تلاش‌های ده‌ساله حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدیان و همچنین از زحمات حیدر تورانی در طول مدت ده ماه اخیر که عهده‌دار این مسئولیت بودند صمیمانه تقدیر می‌کنم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز