رخساره فضلی:

رسیدن نرخ پوشش پیش‌دبستانی در مناطق روستایی به بالای ۵۰ درصد

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۵:۴۲:۵۴
کد خبر: ۷۹۹۱۵۳
رسیدن نرخ پوشش پیش‌دبستانی در مناطق روستایی به بالای ۵۰ درصد
مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش بابیان اینکه آمار ثبتی نوآموزان پیش‌دبستانی در سامانه دانش‌آموزی سناد از یک‌میلیون نفر گذشته است گفت: نرخ پوشش پیش‌دبستانی در روستاها به بالای 50 درصد رسیده است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، رخساره فضلی در مورد اعتبار پیشنهادی پیش‌دبستانی در لایحه بودجه سال ۹۸اظهار کرد: برنامه‌های ما در سال جاری با مشکلی مواجه نبوده است زیرا از قبل برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کرده‌ایم. البته بخش‌هایی تحت تأثیر شرایط غیرقابل‌پیش‌بینی قرارگرفته، اما مسئله جدی نداریم.

وی افزود: آمار ثبتی نوآموزان پیش‌دبستانی در سامانه دانش‌آموزی سناد از یک‌میلیون نفر گذشته است.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش بابیان اینکه به رقمی که برای پوشش مناطق محروم پیش‌بینی کرده بودیم دست‌یافته‌ایم اظهار کرد: نرخ پوشش پیش‌دبستانی‌ها در روستا از ۵۰درصد بالاتر رفته و به اهدافی که در سال جاری داشتیم، رسیده‌ایم.

فضلی افزود: طی چند سال اخیر اتفاقات خوبی اتفاق افتاده و نرخ پوشش ما در این دوره در استان خوزستان به حدود ۱۰۰، در سیستان و بلوچستان به بالای ۸۰، در خراسان شمالی به بالای ۹۰، در سمنان به حدود ۹۸و در ایلام به ۹۹درصد رسیده است.

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش بابیان اینکه فرهنگ خوبی نهادینه‌شده و اکنون دیگر پیش‌دبستان به‌گونه‌ای نیست که نیاز باشد توجه به آن جلب کنیم تا دیده شود، گفت: دوره پیش از دبستان به‌عنوان دوره‌ای رسمی و امری حاکمیتی موردتوجه است و اگر در بودجه با مضیقه‌هایی روبرو باشیم به دنبال راه‌های دیگری برای جبران آن خواهیم گشت و تسلیم نخواهیم شد، زیرا همه ما در برابر کودکان مناطق محروم مسئول هستیم

 

نظر شما