وزیر علوم:

برای توسعه آموزش های مهارتی تلاش می کنیم

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۱۵:۰۰:۲۱
کد خبر: ۸۳۵۴۸۶
برای توسعه آموزش های مهارتی تلاش می کنیم
وزیر علوم در پاسخ به سئوال یکی از نمایندگان مجلس گفت: برای توسعه آموزش های مهارتی تلاش می کنیم

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که دیروز در مجلس شواری اسلامی در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان پیرامون آموزش های مهارتی حضور یافت، گفت: برنامه های جدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توسعه آموزش های مهارتی است و در این خصوص تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم.

دکتر غلامی در ادامه افزود: سیاست کلی ما در آموزش های علمی کاربردی آموزش دانشجویان در محیط کار واقعی است و در این راستا از توسعه و ایجاد مراکز علمی کاربردی در واحدهای تولیدی حمایت کامل می کنیم.

وی در خصوص تعطیلی برخی مراکز آموزش علمی کاربردی گفت: این اقدام بر اساس مصوبه شورای عالی اداری بوده که ما موظف به اجرای آن بوده ایم اما سیاست های کلی ما توسعه مراکز مهارتی و علمی کاربردی در مراکز تولید و صنعتی و حمایت جدی از آنهاست.

وی در پایان افزود: دانش آموختگان و دانشجویان فعلی دانشگاه جامع علمی کاربردی در سال رونق تولید نقطه امید وارد کننده برای توسعه صنعتی و اقتصادی کشور می باشند.

نماینده محترم سوال کننده تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی در مجلس گفت: یکی از مسیرهای اشتغال کشور توسعه آموزش های مهارتی کشور است که با توجه به قانون برنامه باید دانشجویان مهارتی کشور به یک میلیون و 200 هزار نفر برسد که با حمایت ها و فعالیت های فعلی وزارت علوم رسیدن به این چشم انداز امکان پذیر نخواهد بود و خواستار جدیت و اقدامات موثر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.

 

نظر شما