رئیس دانشگاه تبریز خبر داد:

اتحادیه دانشگاه‌های جامع برتر پنج شهر بزرگ ایران (تفتاش) تأسیس می شود

۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۱۴:۱۲:۵۳
کد خبر: ۸۷۰۲۰۹
اتحادیه دانشگاه‌های جامع برتر پنج شهر بزرگ ایران (تفتاش) تأسیس می شود
رئیس دانشگاه تبریز از امضای تفاهم‌نامه تأسیس اتحادیه دانشگاه‌های جامع برتر پنج شهر بزرگ ایران تحت عنوان (تفتاش) با حضور روسای 5 دانشگاه جامع برتر کشور خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر میررضا مجیدی، در این ارتباط اظهار داشت: همزمان با اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ ایران به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد، رؤسای دانشگاه‌های تهران، فردوسی مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز تفاهم نامه تأسیس اتحادیه دانشگاه‌های جامع برتر موسوم به تفتاش را در جهت هم افزایی فعالیت های بین المللی امضاء کردند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این تفاهم نامه که به پیشنهاد مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد و طی  پیگیری ها و بررسی های لازم توسط معاونان و مدیران همکاری های علمی و بین المللی این دانشگاه ها به سرانجام رسیده است، تصریح کرد: تأسیس شبکه اطلاعات بین‌المللی میان اعضاء برای مشارکت و بهره‌برداری از ظرفیت‌های متقابل، تبادل دانشجو، مدرس و پژوهشگر بین‌المللی، همکاری در تأسیس شبکه آموزش مجازی بین‌المللی و همکاری در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های بین‌المللی از جمله محورهای حوزه همکاری‌های علمی بین‌المللی میان پنج دانشگاه  اعلام شده است.

به گفته وی در امضای تفاهم‌نامه تأسیس این اتحادیه مقرر شده معاونان و مدیران بین‌الملل تفتاش جلسات منظمی برای اجرایی سازی بندهای قرارداد تا پایان امسال تعریف و برنامه ریزی کنند و گزارش آن را به طور منظم به روسای اتحادیه اعلام کنند.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود راه اندازی اتحادیه دانشگاه‌های جامع برتر پنج شهر بزرگ ایران (تفتاش) را عامل پیشرفت و رشد همه اعضای آن اعلام کرد و افزود: این 5 دانشگاه جامع و برتر کشور می توانند از ظرفیت‌های همدیگر به صورت متقابل استفاده کنند.

یادآور می شود: روسای دانشگاه های تهران، فردوسی مشهد، اصفهان و شیراز نیز در آیین امضای این تفاهم‌نامه در سخنان جداگانه ای قرارداد تفتاش را عامل هم‌افزایی دانشگاه‌های عضو در حوزه بین‌الملل، عامل پیشرفت و رشد همه اعضاء و نیز همسوسازی و ارتقای سطح کیفی همکاری علمی بین‌المللی این 5 دانشگاه برتر اعلام کردند و در ادامه بر ضرورت شبکه سازی بین‌المللی میان دانشگاههای برتر ایران که دارای اهداف مشخص در راستای ارتقاء به تراز بین المللی هستند، تأکید کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز