مسعود شکوهی:

کاهش ۱ درصدی ثبت‌نام دانش آموزان در رشته تجربی‌

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۳:۵۲:۴۹
کد خبر: ۹۰۹۵۴۰
کاهش ۱ درصدی ثبت‌نام دانش آموزان در رشته تجربی‌
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش‌وپرورش ضمن اعلام بازتولید و نهایی شدن اطلس شغلی دانش‌آموزان در راستای هدایت تحصیلی، از کاهش یک‌درصدی ثبت‌نام در رشته علوم تجربی خبر داد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مسعود شکوهی با اشاره به اتمام فرآیند هدایت تحصیلی و روند توزیع متوازن میان شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی گفت: نسبت به سال تحصیلی گذشته یک درصد کاهش ثبت‌نام در رشته علوم تجربی داشتیم و در شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز تقریباً مشابه سال گذشته ثبت‌نام انجام شد.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با اشاره به روند تهیه اطلس شغلی در راستای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: تمامی استان‌ها اقدام به بازتولید اطلس شغلی کرده‌اند که در حال نهایی شدن است.

شکوهی ادامه داد: درباره استقرار نظام استعدادیابی فعالیت علمی و اجرایی مستمر در حال انجام است و سال آینده طرح اجرایی آن آماده می‌شود.

وی درباره روند انجام غربالگری سلامت روان در سال جاری نیز گفت: غربالگری سلامت روان برای کلیه دانش‌آموزان دوره متوسطه اول همانند سال‌های گذشته انجام می‌شود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی بابیان اینکه چند نوع غربالگری داریم. اظهار کرد: غربالگری پایه توسط معلمان انجام می‌شود و سپس مشاهدات خود را در سامانه همگام ثبت می‌کنند. در مراحل بعدی در صورت نیاز مداخلات تخصصی از سطح مشاور مدرسه تا هسته‌های مشاوره در سطوح استانی و واحدهای مددکاری در بیرون آموزش‌وپرورش صورت می‌گیرد. به‌عنوان‌ مثال ممکن است دانش‌آموزی نیازمند دریافت خدمات مددکاری باشد که به بهزیستی ارجاع می‌شود.

وی افزود: غربالگری‌ها نشانگان محور است. یک سری نشانه‌ها از قبیل اضطراب، خشم و مانند آن را به معلمان معرفی می‌کنیم تا اگر آن‌ها را در دانش‌آموزی مشاهده کرد اقدامات اولیه را انجام و در صورت نیاز به مشاور ارجاع دهد

 

نظر شما