وزیر آموزش‌وپرورش:

معلم توانمند جبران‌کننده کمبودها است

۱۳۹۸/۰۷/۱۷ - ۱۴:۱۴:۱۳
کد خبر: ۹۰۹۵۶۳
معلم توانمند جبران‌کننده کمبودها است
وزیر آموزش‌وپرورش در سفر به استان مازندران و در گردهمایی مدیران و روسای آموزش‌وپرورش مازندران گفت: معلم توانمند و توانمندسازی معلمان راه‌‌کار مهم برای جبران برخی کمبودها است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی در گردهمایی مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران، معاونان و مدیران شهرستان‌ها و مناطق مازندران ضمن تشریح برنامه‌های خود که در 8 محور به مجلس ارائه شد، گفت: این برنامه‌ها توسط شورای معاونان در حال اجرا است.

وی با اشاره به محورهای اصلی سند تحول بنیادین گفت: تأکید و تلاش ویژه ما بر تعلیم و تربیت چند ساحتی است و سعی خواهیم کرد زیر نظام‌های 6 گانه را تحقق ‌بخشیم.

وزیرآموزش‌وپرورش اظهار کرد: مدرسه به‌عنوان اصلی‌ترین رکن تعلیم و تربیت باید در نظر باشد و هر اتفاقی باید در مدرسه بیفتد اما تا امروز این امر، تحقق کامل نیافت.

حاجی میرزایی به جایگاه معلم و ظرفیت‌های معلم اشاره و خاطرنشان کرد: اگر در شاخص‌هایی چون مدرسه، محتوای آموزشی و موارد دیگر، شاهد کمبودهایی باشیم اما وجود معلم خوب در کلاس درس، می‌تواند آن کمبودها را جبران کند.

وزیر آموزش‌وپرورش بر عدالت آموزشی تأکید کرد و گفت: عدالت آموزشی، حق مسلم دانش‌آموزان است و مسئول توجه به آن هستیم.

عضو هیئت دولت در جمع مدیرکل و معاونان و همچنین مدیران آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها و مناطق مازندران بر ضرورت پیوند آموزش‌وپرورش با جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: مهارت‌آموزی و ایجاد فرصت‌های شغلی یکی از برنامه‌های ما است لذا دانش آموزان باید در پایان 12 سال، بتوانند فرصت‌های شغلی برای خود ایجاد کنند.

حاجی میرزایی در ادامه ضمن قدردانی از مدیرانی که به نمایندگی از سایر مدیران آموزش‌وپرورش مازندران صحبت کردند، گفت: نمایندگان مدیران به‌خوبی و با اشراف کامل مسائل مربوط به‌نظام آموزشی را مطرح کردند که نشان‌دهنده توان مدیران شهرستان‌ها و مناطق مازندران است.

حاجی میرزایی در پایان با اشاره به اقتصاد آموزش‌وپرورش گفت: داشته‌های ما بسیار بیش از نداشته‌های ما است اما ظرفیت‌ها باید دیده شود و مولدسازی دارایی‌ها می‌تواند اهرمی قوی برای اقتصاد آموزش‌وپرورش باشد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز