با حضور دکتر ستاری و دکتر طهرانچی

سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات افتتاح شد

۱۳۹۸/۰۸/۱۹ - ۰۸:۴۰:۴۰
کد خبر: ۹۲۲۱۷۲
سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات افتتاح شد
سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مراسم افتتاح سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با حضور دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر رضا مسعودی سرپرست واحد علوم و تحقیقات در کتابخانه دکتر حبیبی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و برخی از رؤسای واحدها، مدیران کل و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

دکتر ستاری و دکتر طهرانچی ضمن افتتاح سرای نوآوری واحد علوم و تحقیقات از بخش های مختلف این سرا بازدید و در جریان فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان مستقر قرار گرفتند.

گفتنی است، سرای نوآوری واحد علوم و تحقیقات از جمله مراکزی است که با هدف کاربردی کردن و تبدیل علم به ثروت ضمن حمایت و پشتیبانی، خدمات متنوع و گوناگونی را به محققان و پژوهشگران ارائه می‌دهد، این سرا به دنبال تحقق دانشگاه نسل سوم و تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین است.

دانشجویان و صاحبان ایده‌های نو می‌توانند با حضور در سرای نوآوری واحد علوم و تحقیقات، از امکانات سرا استفاده نموده و ایده خود را پرورش داده و به سوی تجاری سازی و ثروت آفرینی سوق دهند.

اختصاص دفاتر کار اداری، فضای کار اشتراکی، اتاق جلسات، خدمات مشاوره کسب و کار، امکانات و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت افزاری، حضور شتاب‌دهنده‌ها جهت حمایت فکری و مالی از طرح‌ها در طبقات چهارم و پنجم این ساختمان، از جمله امکاناتی است که در این سرا ارائه خواهد شد.

از دیگر خدمات ارائه شده در این سرا می‌توان به برگزاری نمایشگاه ها، رویدادهای کارآفرینی، انگیزشی و آموزشی به صورت منظم و با حضور صاحبان صنعت و کارآفرینان مطرح کشور اشاره کرد. این دست همایش‌ها کمک شایانی به دانشجویان و صاحبان ایده‌های نو برای پیدا کردن ارتباط نزدیک با دیگر کارآفرینان و صاحبان صنایع در راستای دریافت مشاوره و آشناسازی آنان با دشواری‌ها و راه‌کارهای راه‌اندازی کسب و کار خواهد بود.

در حال حاضر شرکت‌ها و واحدهای فناوری در حوزه‌هایی نظیر پزشکی، اتوماسیون رباتیک، جواهرسازی، اپلیکیشن ورزش و سلامت، ساخت موتورهای کوادکوپتر در این سرا استقرار یافته‌اند که با توجه به درخواست‌های ارائه شده، به زودی شرکت‌ها و واحدهای فناور گوناگونی در این سرا مستقر خواهند شد.

علاوه بر موارد ذکر شده دانشجویان می توانند به عنوان نیروی داوطلب و یا همکار دانشجو در فعالیت‌های سرای نوآوری و همچنین فراخور رشته تحصیلی خود در شرکت‌های فناور مستقر در این سرا فعالیت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز