وزیرآموزش‌وپرورش:

۱۰۰ هزار کلاس درس در سال آینده به سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز می‌شوند

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۱۳:۵۶:۲۶
کد خبر: ۹۳۲۰۷۹
۱۰۰ هزار کلاس درس در سال آینده به سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز می‌شوند
وزیرآموزش‌وپرورش اظهارکرد: با مصوبه امروز هیات دولت، وزارت نفت متعهد شد ۱۰۰ هزار کلاس درس را سال آینده به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز کند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، محسن حاجی میرزایی درحاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به سیاست‌های دولت یازدهم و دوازدهم در حمایت و تقویت معیشت و بهبود منزلت معلمان، اظهار کرد: طی این سال‌ها علاوه برافزایش‌هایی که به طور معمول و سنواتی حقوق همه کارمندان دولت هرساله افزایش پیداکرده، فرهنگیان درچند نوبت متمایز افزایش حقوق داشته‌اند.

وی افزود: در سال های ۹۶، ۹۵، ۹۳ حدود ۱۴ درصد بیش از سایر کارکنان به فوق‌العاده شغل و فوق‌العاده ویژه فرهنگیان اضافه شد که در سال ۹۴ هم مرتبه‌ای از رتبه‌بندی اجرا شد و با حدود بیش از۱۰ درصد افزایش حقوق معلمان همراه بود.

حاجی میرزایی با اشاره به تصویب نظام رتبه‌بندی معلمان در هیات وزیران، گفت: در این رتبه‌بندی پیش‌بینی‌شده تا فرهنگیانی که بیش از ۲ سال سابقه کاردارند و به عنوان آموزگار، دبیر، مربی پرورشی، مراقب سلامت، مشاور واحد آموزشی، مدیر و معاون مرکز آموزشی هستند از امتیازات این مصوبه بهره‌مند شده و متناسب با صلاحیت‌های علمی و تخصصی در رتبه‌های اول تا پنجم قرار گیرند.

وزیرآموزش‌وپرورش با اشاره به طرح معلم تمام وقت اظهارکرد: معلمان با ۶ ساعت اضافه تدریس در هفته می‌توانند از مزایای این طرح که شامل افزایش حقوق هم می‌شود بهره‌مند شوند.

وی در ادامه اضافه کرد: برای مسکن فرهنگیان توافقی را با وزارت راه و شهرسازی انجام داده‌ایم تا۱۷۰ هزار فرهنگی فاقد مسکن بتوانند صاحب‌خانه شوند واین توافق در طی سه سال اجرایی خواهد شد.

حاجی میرزایی با اشاره به تبدیل وضعیت نیروی انسانی وزارت آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: تعدادی از مربیان پیش‌دبستانی و حق‌التدریسان آزاد که در سال‌های گذشته با آموزش‌وپرورش همکاری می‌کردند براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی که آیین‌نامه آن در هیات وزیران تصویب و شیوه‌نامه‌ای هم در وزارت آموزش‌وپرورش تعیین شد، تبدیل وضعیت آن‌ها ابلاغ شد.

وزیرآموزش‌وپرورش بابیان اینکه براساس این مصوبه تمام افراد باید در دوره یک ساله شرکت کنند، گفت: متناسب با جنس، رشته، منطقه و نیازی که آموزش‌وپرورش داشته و در سقف ردیف‌هایی که سازمان امور اداری و استخدامی اختصاص می‌دهد در۳ سال آینده(تا پایان اجرای برنامه ششم) به استخدام درمی‌آیند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌ها سامانه گرمایشی مدارس است، اظهار کرد: با مصوبه امروز هیات دولت، وزارت نفت متعهد شد ۱۰۰ هزار کلاس درس را سال آینده به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز کند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز