مراسم تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری فارس برگزار شد

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۴:۵۳:۵۷
کد خبر: ۹۴۹۸۷۸
مراسم تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری فارس برگزار شد
آیین تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری فارس، با حضور دکتر مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر برومند در حاشیه این آئین و در نشست تخصصی پیگیری اجرای قوانین حمایتی از شرکت‌های دانش‌بنیان که در پارک علم و فناوری فارس برگزار شد، گفت: با توجه به نیاز کشور به خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان باید راهکاری اساسی برای برون‌رفت این شرکت‌ها از مشکلات پیش رو ارائه شود.

وی بیان داشت: باید بدانیم مشکلات شرکت‌های دانش بنیان و فناور چیست و تصمیمی نگیریم که کار را برای آنان دشوارتر کند بلکه ضروری است حمایت‌های لازم را از آنها داشته باشیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تصریح کرد: قانون شرکت‌های دانش‌بنیان باید از فرآیند دانش‌بنیان حمایت کند و در بحث ارزیابی این شرکت‌ها ضروری است روش کار تغییر کند و به سمت روش‌های مؤثر در دنیا برویم که این امر نیازمند زمان است.

دکتربرومند با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه اشتغال می‌توانند مؤثر باشند، گفت: شرکت‌های بزرگی در کشور موجود است که نمی‌توانند به راحتی وارد بازار شوند؛ در حالی که این شرکت‌ها قابلیت بازسازی دارند و باید مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری می‌توانند به مثابه زنجیره راه‌اندازی شرکت‌های بزرگ باشند و از این طریق اتفاقات بزرگی را در کشور رقم زنند.

دکتر برومند اظهار داشت: مساحت پارک‌های فناوری در کشور با پشتیبانی استان‌ها و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، افزایش یافته و نیز انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه شیراز و پارک علم و فناوری استان فارس برای راه اندازی دره فناوری شیراز از اقدامات ارزشمندی است که صورت گرفته است.

وی تشکیل شورای نمایندگان شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری فارس را یکی دیگر از اقدامات خوب برشمرد و گفت: این شورا باید با رویکرد استانی و منطقه‌ای برنامه‌ریزی کند و پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا شرکت‌های دانش بنیان بتوانند مشکلات این استان را حل کنند.

در ادامه دکتر مهدی کشمیری مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: هم‌افزایی پارک علم و فناوری با تمام بخش‌ها می‌تواند در توسعه فعالیت‌ها مؤثر باشد که خوشبختانه در این زمینه تعامل خوبی بین پارک علم و فناوری و دانشگاه شیراز ایجاد شده است.

وی افزود: پارک علم و فناوری یک مجموعه منطقه‌ای است و نباید این تصور باشد که پارک یک سازمان ملی است و بودجه ملی دریافت می‌کند لذا باید تمام بخش‌های استان فارس از پارک علم و فناوری حمایت کنند.

دکتر کشمیری ادامه داد: یک نگاه اکوسیستمی داریم که زیربنای آن تعامل پارک علم و فناوری با تمام بخش‌های مؤثر است که یکی از بخش‌ها، مدیریت استان است.

 

راه‌اندازی ناحیه نوآوری و فناوری؛ حرکت مثبتی برای توسعه استان فارس

دکتر امین رضا ذوالقدر، رئیس پارک علم و فناوری فارس نیز در این نشست به راه‌اندازی ناحیه نوآوری و فناوری فارس در دانشگاه شیراز اشاره کرد و گفت: امروز با مفاهیمی مانند استارتاپ‌ها (شرکت‌های نوپا) و شتاب‌دهنده‌ها مواجه هستیم از این رو نیاز است که به سمت ناحیه نوآوری و فناوری حرکت کنیم و زنجیره فناوری را شکل دهیم.

وی افزود: برای استادانی که در ناحیه نوآوری و فناوری، دانش‌آموختگان را حمایت کنند به عنوان خیرین علمی، کارت صادر می‌کنیم و تمام فعالان عرصه فناوری در این ناحیه درگیر فعالیت خواهند شد که این خود باعث همگرایی و رشد می‌شود.

دکتر ذوالقدر ادامه داد: حیف است که از دانش فارغ‌التحصیلان استفاده نکنیم و برای این کار نیاز است که شتاب دهنده‌های مختلفی در ناحیه نوآوری و فناوری مستقر شوند.

رئیس پارک علم و فناوری فارس بیان داشت: از مدیران استان فارس درخواست حمایت داریم زیرا ناحیه نوآوری و فناوری، حرکت مثبتی در توسعه این استان خواهد بود.

دکتر ذوالقدر افزود: شرکت‌هایی که در حوزه پشتیبانی، بازاریابی و مدیریت با خلاء مواجه هستند، نیازمند است ناحیه نوآوری و فناوری به آنان کمک کند تا از قابلیت‌های شرکت‌های دانش بنیان به خوبی استفاده شود

در پایان این مراسم که رؤسای دانشگاه‌ها، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان فارس و مدیران عامل شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری فارس نیز حضور داشتند، ضمن معرفی دکتر ذوالقدر به عنوان رئیس پارک علم و فناوری فارس، از دکتر مُر رئیس پیشین پارک تقدیر شد.

گفتنی است در این مراسم همچنین از آقای اسماعیلی، خیر و مدیرعامل بنیاد نیک اندیشان هاشمی که ساخت اولین و بزرگ‌ترین مرکز رشد خیرساز کشور در شهر لار توسط این بنیاد در حال ساخت است، تقدیر به‌عمل آمد.

 

نظر شما