سه پروژه عمرانی در دانشگاه علم و صنعت ایران به بهره‌برداری رسید

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۱۴:۲۰:۲۶
کد خبر: ۹۶۳۶۵۸
سه پروژه عمرانی در دانشگاه علم و صنعت ایران به بهره‌برداری رسید
هم‌زمان با دهه مبارک فجر و با حضور دکتر محمدتقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پروژه‌های «پژوهشکده مهندسی پزشکی»، «سالن غذاخوری مکمل» و «سالن تلویزیون خوابگاه خواهران» دانشگاه علم و صنعت ایران به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، ساختمان پژوهشکده مهندسی پزشکی دانشگاه علم و صنعت در فضایی به مساحت ۸۷۸ متر مربع و در سه طبقه احداث شده است که عملیات اجرایی آن در فروردین ماه ۱۳۹۸ آغاز و اواخر دی ماه جاری، به اتمام رسیده است.

سالن غذاخوری مکمل و سالن تلویزیون خوابگاه خواهران نیز در دو طبقه با متراژ ۲۵۷ متر مربع احداث شده است که طبقه همکف آن، دارای آشپزخانه و کاربری غذاخوری مکمل برای خواهران دانشجوست و طبقه اول کاربری سالن تلویزیون و همنشینی دارد.

احداث این ساختمان از شهریور سال جاری آغاز و در بهمن ماه امسال به اتمام رسید و برای تجهیز در اختیار معاونت دانشجویی قرار گرفت.

دکتر نظرپور همچنین از روند ساخت ساختمان مکمل کارگاه مکانیک ماشین‌ها بازدید کرد. ساخت این ساختمان که زیربنایی معادل ۴۳۷ متر مربع دارد، از نیمه دوم سال گذشته آغاز شده است.

طبقه همکف این ساختمان، با متراژ ۱۹۳ متر مربع، کاربری آزمایشگاه و طبقه اول آن با ۲۴۴ متر مربع وسعت، کاربری تحقیقاتی برای دانشجویان دکتری دارد.

در ادامه با حضور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، کلنگ احداث سرای دانشجویی در پردیس اصلی دانشگاه علم و صنعت به زمین زده شد.

سرای دانشجویی به مساحت ۴۲۴۰ متر مربع و در ۴ طبقه در مدت ۲۴ ماه ساخته خواهد شد. این بنا دارای شاخص‌های طراحی پایدار در حوزه مدیریت سبز در زمینه کاهش مصرف انرژی، مدیریت منابع آب و مدیریت پسماند است و در طراحی آن شاخص‌هایی نظیر نصب کلکتورهای خورشیدی، نصب ترموستات تنظیم شونده برای رادیاتورها، مدیریت پساب و استفاده مجدد از پساب خاکستری و دفع اصولی زباله مد نظر قرار گرفته است.

دکتر نظرپور همچنین در نشستی که با حضور اعضای هیات رییسه و مدیران دفتر طرح‌های عمرانی دانشگاه علم و صنعت ایران در محل سالن جلسات ریاست دانشگاه برگزار شد، با تبریک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و آرزوی استفاده از ثمرات دهه فجر، گفت: امیدواریم قدمی که بر می‌داریم موثر باشد و نسل‌های بعد نیز بتوانند از نتایج اقدامات امروز ما استفاده کنند.

دکتر نظرپور افزود: فعالیت‌هایی که دانشگاه انجام داده، خوب و موثر بوده و امیدواریم هم دانشگاهیان و هم غیردانشگاهیان، از آن بهره‌مند شوند.

وی با تصریح بر اینکه دانشگاه علم و صنعت ایران توانسته است از ظرفیت خیرین، به خوبی استفاده نماید، اظهار امیدواری کرد دانشگاه بتواند با همکاری همه دست‌اندرکاران اعم از مدیران ارشد و میانی، در بهبود وضعیت خود موفق عمل کند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اشاره با اینکه سرای دانشجویی و خوابگاه بعدی دانشگاه با حمایت مالی بنیاد حامیان علم و صنعت ساخته خواهد شد گفت: ساخت این مجموعه‌ها امکانات خوبی است که می‌تواند جمعیت دانشجویی دانشگاه را نیز افزایش دهد.

دکتر سیدین معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه علم و صنعت ایران نیز با توضیح اینکه زمین دانشگاه برای ساخت و ساز جدید فضای کافی ندارد، گفت: در طرح جامع دانشگاه، تمرکز خوابگاهی در همین محدوده‌ای است که امروز کلنگ احداث سرای دانشجویی به زمین زده شد و از حدود ۱۵ سال قبل، دانشگاه به این سمت رفت که ساختمان‌های جدید ضمن حفظ بافت، در ارتفاع ساخته شوند.

وی با تبیین وضعیت ساخت وسازهای چند سال اخیر دانشگاه، بر لزوم ساخت دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز تاکید کرد و سپس به تشریح دو طرح GIS و جمع‌آوری آب‌های سطحی در دانشگاه پرداخت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز