یادداشت وزیر علوم:

آمادگی محققان کشور برای تحقق جهش تولید

۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۱۷:۳۷:۵۳
کد خبر: ۹۸۱۲۲۴
آمادگی محققان کشور برای تحقق جهش تولید
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به سال جهش تولید، گفت: دانشمندان، محققان و فناوران کشور آمادگی تحقق بخشیدن به «جهش تولید» را دارند.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر غلامی درباره نامگذاری سال جهش تولید و اینکه دانشگاه‌ها چگونه می‌توانند در تحقق این شعار عمل کنند یادداشتی نوشت که متن این یادداشت به شرح زیر است:

«باسمه تعالی

سال ۱۳۹۹ از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال جهش تولید نامگذاری شد. این پیام راهبردی، همه مسئولین، دست اندرکاران حوزه‌های اقتصادی و بخش‌های مرتبط را در یک مأموریت مهم و اساسی قرار می‌دهد.

لازمه تحقق این شعار راهبردی و بسیار مهم که نجات اقتصاد کشور و در سایه آن تضمین رفاه مردم را در بر دارد، باور به ممکن بودن آن و تلاش برای تحقق آن است.

در این رابطه متخصصین، فناوران، صاحبان علم و دانش و در نهایت جامعه علمی کشور مسئولیت ویژه‌ای را به عهده خواهند داشت.

جامعه علمی کشور باید با مطالعه و ارائه نظرات علمی، بسترهای مناسب این جهش را تعریف و برای عملی شدن آن اقدام کنند و با شناختی که از توانایی‌های علمی و فناوری کشور دارم، به نظر می‌رسد دانشمندان، محققان و فناوران کشور این آمادگی را داشته باشد.

در طرف دیگر، مسئولین بخش‌های مختلف از جمله حوزه‌های اقتصادی، تولیدی و سایر بخش‌های مرتبط نیز باید فراموش نکنند که ظرفیت عظیم علمی و فناوری کشور در کنار آنها و در دسترس آنها حضور دارند.

با هماهنگی، همکاری و هم‌افزایی می‌توان به اهداف بزرگ این مأموریت و مسئولیت دست یافت.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن برنامه ریزی برای حضور مؤثر در حرکت ملی در سال پیش رو، اعلام آمادگی کامل می‌کند تا در خدمت برنامه‌ریزان، مدیران اجرایی و تولید کنندگان خُرد و کلان کشور باشد.

خداوند قادر متعال نیز تلاشگران را کمک خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز