عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خبر داد:

خرید و فروش کودک در ایران/ آمار رسمی در خصوص خرید و فروش نوزاد نداریم/ خرید کودک از فنلاند!

۱۳۹۹/۰۲/۲۷ - ۱۲:۱۲:۰۷
کد خبر: ۱۰۰۲۳۶۸
خرید و فروش کودک در ایران/ آمار رسمی در خصوص خرید و فروش نوزاد نداریم/ خرید کودک از فنلاند!
سهیلا جلودار زاده گفت: متاسفانه در کشور ما به دلیل فقر عمومی و عدم آگاهی، خرید و فروش نوزاد صورت می گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طی سال‌های اخیر باورها د‌ر مورد‌ کرامات انسانی روزبه‌روز رنگ‌باخته و تاسف‌بارتر آن‌که واژه فقر، منشأ برخی تخلفات شد‌ه است. این عوامل به کمک عوامل د‌یگر سبب شد‌ه تا د‌ر برهه کنونی زند‌گی اجتماعی، فروش جنین و نوزاد‌ رواج پیدا کند‌ که د‌ر این میان رد‌پای زنان کارتن‌خواب، معتاد‌ به مواد‌مخد‌ر سنتی و صنعتی و قربانی آسیب‌های اجتماعی را مشاهده می کنیم.

سهیلا جلودار زاده، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فروش نوزاد در کشور گفت: از آنجایی که این کار جرم است و مخفی انجام می شود، آمار رسمی در دست نداریم مگر اینکه از طریق دستگیری ها و شکایات انجام گرفته آن را مورد بررسی قرار دهیم تا به یک عدد تقریبی برسیم.

او افزود: باتوجه به شرایط اقتصادی نابسامانی که وجود دارد شاهد خرید و فروش نوزاد و حتی بچه های بزرگتر نیز هستیم.

جلودارزاده اظهار کرد: دلیل خرید و فروش کودک در کشور ما فقر عمومی و عدم آگاهی است که برای رفع این مشکل ابتدا باید این دو عامل برطرف شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در هر کشوری که فقر وجود دارد خرید و فروش بچه مشاهده می شود در کشور ما هم فقر عمومی باعث شده خرید و فروش نوزاد و کودک افزایش پیدا کند.

او افزود: در کشورهای خارجی سعی می کنند از طریق مدارس، مساجد، تلویزیون، فضای مجازی و.... به مردم آموزش دهند تا افراد مبادرت به این دست کارها نکنند.

نماینده مردم تهران گفت: برای مثال زنده به گور کردن دخترها مشکلی بود که قبل از اسلام وجود داشت که از طریق کرسی دین از بین رفت و فرهنگ مردم تغییر کرد بنابراین اطلاع رسانی و آموزش به مردم یکی از بهترین کارهایی است که نهادها باید انجام دهند تا با این اقدامات مقابله شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برده داری نوین عنوان کرد: بنده کسی را می شناسم که کودکی را از فنلاند خریداری و برای بزرگ کردن به تهران آورد این مسئله در تمام جهان رواج دارد که باید مراقب بود فرزندخواندگی تبدیل به برده داری نوین نشود.

او افزود: در بحث فرزندخواندگی باید یک سری اصول خاصی رعایت و کودکی که بی سرپرست است به خانواده مطمئنی سپرده شود نه اینکه هرکسی در فضای مجازی به خرید و فروش کودک بپردازد و مشخص نشود این کودک در چه خانواده ای قرار است بزرگ شود.

جلودارزاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مجلس جهت جلوگیری از خرید و فروش نوزاد گفت: خرید و فروش کودک جرم شناخته شده و مجازات دارد بنابراین هرگونه خرید و فروش که صورت گیرد، خلاف قانون است فرد مجازات می شود.

نظر شما