معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

برگزاری امتحانات نهایی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی/ دانش آموزان کیف به خانه نبرند

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۰:۳۸:۲۳
کد خبر: ۱۰۰۳۶۱۶
برگزاری امتحانات نهایی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی/ دانش آموزان کیف به خانه نبرند
مهرزاد حمیدی از برگزاری امتحانات نهایی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: در صورت تراکم در کلاس‌ها از طرح زوج و فرد استفاده می‌شود. دانش آموزان در صورت امکان از وسایل شخصی استفاده کرده و وسایلی همچون کتاب، کیف و ... را در مدرسه گذاشته تا از انتقال ویروس از خانه به مدرسه و برعکس جلوگیری شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مهرزاد حمیدی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی گفت: امتحانات نهایی و سمپاد بر اساس پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

او افزود: ناظران و مسئولان امر باید پروتکل‌های بهداشتی آموزش‌وپرورش را رعایت کنند و بودجه این گونه اقدامات هم پرداخت شده است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش تاکید کرد: دفتر نظارت بر استان‌ها و دفتر مناطق گزارش هایی ارائه می دهند و در صورت بروز هر گونه نارسایی مسئولان امر با آن برخورد خواهند کرد و باید تمهیدات بهداشتی در اولویت قرار گیرد.

حمیدی گفت: دانش‌آموزان در روند بازگشایی مدارس تحت آموزش‌های لازم در راستای رعایت مسائل بهداشتی قرار می‌گیرند. پیشنهاد می‌شود والدین دانش آموزان را به مدرسه ببرند و بازگردانند.

او با بیان اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی در روند آزمون‌ها اولویت دارد، افزود: در صورت تراکم در کلاس‌ها از طرح زوج و فرد استفاده می‌شود. دانش آموزان در صورت امکان از وسایل شخصی استفاده کرده و وسایلی همچون کتاب، کیف و ... را در مدرسه گذاشته تا از انتقال ویروس از خانه به مدرسه و برعکس جلوگیری شود.

حمیدی گفت: والدین و معلمان باید در زمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به دانش آموزان تذکر دهند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه توصیه شده دانش آموزان یا معلمان در صورت ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای از حضور در مدرسه خودداری کنند، افزود: لازم است معلمان و کادر مدرسه با ماسک و دستکش حضور داشته باشند. 18 روز در خردادماه آزمون ها برقرار می‌شود و احتمالا کلاس‌ها هم تشکیل نشود.

//انتهای پیام: 3

نظر شما