در نشست مشترک مسئولان موسسه علمی و کاربرداری شهرداری با عضو شورای شهر تهران مطرح شد؛

موضوعات مختلف شهری باید به صورت علمی واکاوی شود

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۱۳:۰۱:۵۳
کد خبر: ۱۰۰۳۸۴۹
موضوعات مختلف شهری باید به صورت علمی واکاوی شود
نشست هم اندیشی «نیازسنجی آموزشی و بررسی راهکارهای دستیابی موسسه علمی و کاربردی شهرداری به آموزش‌های به روز و کارآمد» در حالی صبح روز شنبه با حضور رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران برگزار شد، که در این نشست بر به‌روزرسانی وکارآمدسازی آموزش‌ها در موسسه تاکید شد و همزمان مرکز آموزش های مجازی موسسه آموزش عالی شهرداری تهران نیز افتتاح شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید رحیم ابوالحسنی، رئیس موسسه، در نشست هم اندیشی «نیازسنجی آموزشی و بررسی راهکارهای دستیابی موسسه علمی و کاربردی شهرداری به آموزش‌های به روز و کارآمد» با ارائه گزارشی از دوره سیزده ماهه مدیریت خود بر این موسسه گفت: یکی از موضوعات مهم در این مدت ساماندهی وضعیت اداری و مالی موسسه بود که در این راستا، کاهش هزینه و تمرکز مدیریت از طریق تجمیع ساختمان های موسسه و ساماندهی نیروی انسانی از طریق تعدیل نیرو براساس تکلیف معاونت توسعه منابع انسانی پیگیری شده است.

وی با اشاره به تصویب 56 رشته و کاهش گروههای آموزشی از 16 به 6 گروه از تلاش برای تبدیل موسسه به "دانشکده شهر" در آینده خبر داد و افزود: اعتقاد ما بر این است که برای کارآمدی باید به سمت محیط آکادمیک پیش برویم و این از مطالبات شخص شهردار نیز هست.

رئیس موسسه علمی-کاربردی شهرداری تهران با تشریح دو جهت گیری کلی موسسه خاطرنشان کرد:کاربردی کردن آموزش در راستای رفع نیازهای شهرداری و روزآمد کردن رشته ها بر مبنای پاسخ به نیازهای روز و آتی شهرداری، دو رویکرد اصلی موسسه هستند.

ابوالحسنی توجه به آموزش‌های مجازی را یکی از موضوعات اولویت‌دار در موسسه دانست و با اشاره به اینکه از آذرماه به دنبال ایجاد ساز و کار آموزش مجازی بودیم، تصریح کرد:شیوع ویروس کرونا باعث شد که اهتمام بیشتری در این زمینه به عمل آوریم و امروز مرکز آموزش‌های مجازی ما افتتاح می‌شود.

حرکت موسسه به سمت دانشکده شهر قابل توجه است

الهام فخاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این نشست با اشاره به اهمیت آموزش خاطرنشان کرد:"امروزه آموزش تبدیل به امری مستمر شده که محدود به دوره زمانی خاصی از زندگی انسان نیست و پویایی حیات انسانها در گروی آموزشهای مداوم است".

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رویکردهای جدید آموزشی در سطح دنیا افزود: امروزه دانشگاهها و به طور کلی مقوله آموزش به سمت کاربردی شدن پیش می روند و این امر باعث کارآمدی امر آموزش می شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با شاره به بحران کرونا ادامه داد: در بحران های این چنینی همچون کرونا، تحریم و بحران های اقتصادی، اولین چیزی که از سبد خانوارها حذف می شود خدمات آموزشی، فرهنگی و هنری است، در حالیکه ما مخالف این مساله هستیم و اعتقادمان بر این است که اتفاقا در چنین شرایطی باید تاکید بیشتری بر ابعاد آموزشی و فرهنگی زندگی انسان داشت.

رئیس شورای اسلامی استان تهران با استقبال از تبدیل موسسه علمی-کاربردی شهرداری تهران به دانشکده شهر افزود: حالا که چشم انداز موسسه حرکت به سمت دانشکده شهر است، نباید تنها به مشاغل مرتبط با شهرداری اکتفا کنیم، بلکه باید به سمت مشاغل شهری رفت و این مساله به پویایی این دانشکده کمک می کند.

 وی همچنین با اشاره به بحث های نیروی انسانی تاکید کرد: معتقدم در سال جاری و با شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی که گریبانکیر همه دنیا شده است، در هیچ حوزه ای، بالاخص حوزه آموزشی، نباید شاهد تعدیل نیرو باشیم و برای جلوگیری از این مساله باید حمایت های مالی صورت گیرد.

در پایان این جلسه با حضور ابوالحسنی و فخاری، مرکز آموزش‌های مجازی موسسه آموزش عالی شهرداری تهران نیز افتتاح شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز