انتشار اخبار کذب جرم است

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۳:۱۶:۵۰
کد خبر: ۱۰۰۴۴۱۹
انتشار اخبار کذب جرم است
سرپرست پلیس فتا پایتخت با تاکید بر اینکه انتشار اخبار کذب جرم است، از کاربران فضای مجازی خواست: به اخبار نادرست و بدون اعتبار و کلیپ های جعلی در فضای مجازی اعتماد نکنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حضور و تعامل کاربران مختلف با فرهنگ ها، تربیت ها و آداب اجتماعی متفاوت، می طلبد یک سری قاعده برای حفظ حریم خصوصی بنا شود تا افراد با رعایت آن به حفظ و رعایت "اخلاق" دست بزنند. علاوه بر حفظ کریم خصوصی در فضای مجازی تبادل اطلاعات و داده ها در بین کاربران فضای مجازی است که امنیت فکری و عمومی و یا حتی خصوصی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

با توجه به افزایش کاربران فضای مجازی و اخبار و اطلاعاتی که در این فضا در حال انتشار و گردش است، مردم باید اخبار جعلی و کذب را از اخبار صحیح تشخیص دهند و در امر انتشار اخبار کذب مشارکت نکنند.

متاسفانه در این روزهای کرونایی، چالش های خودرویی و صعود بورس و ... خیلی از اخبارهای نادرست و کذب باعث سردرگمی شهروندان و تشویش اذهان عمومی، نگرانی خانواده ها می شود و تاثیر آن باعث ایجاد باور غلط و درست از اخبار منفی در این فضا شده است و بازتاب آن در زندگی افراد جامعه تاثیر گذار خواهد بود و آنها را به مسیرهای غلط هدایت می کند

متاسفانه در این ایام برخی از کانال های غیر رسمی و متفرقه ، اخباری در رابطه با افراد، اشخاص و نهادها و سازمان ها در فضای مجازی منتشر می کنند یا آنها این اطلاعات را از منابعی غیر رسمی و بدون کارشناسی فنی و پزشکی و تخصصی برداشته و از قابلیت های این فضا یعنی سرعت و سهولت در انتشار سوء استفاده می کنند غافل از اینکه این انتقال سریع مطالب می تواند بازخوردهای عمیق و در سطح بیشتری داشته باشد.

کاربران فضای باید بدانند برابر قانون جرایم رایانه ای، ایجاد شایعات و دروغ پردازی برای انحراف افکار عمومی و یا تحریک دیگران علیه موضوعی و یا نهادها و سازمان ها در فضای مجازی جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

نظر شما