رویدادهای مهم اجتماعی هفته؛

دختر کشی پدر تالشی/ کرونا همچنان ادامه دارد/ احتمال وقوع زلزله‌ای شدید در تهران/ اقدام به خودکشی در ساختمان وزارت کار

۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۲۳:۲۰:۵۶
کد خبر: ۱۰۰۷۶۲۳
دختر کشی پدر تالشی/ کرونا همچنان ادامه دارد/ احتمال وقوع زلزله‌ای شدید در تهران/ اقدام به خودکشی در ساختمان وزارت کار
هفته گذشته مملو بو از اخبار جنجالی و پر حاشیه‌ای که بازخورد بسیار گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت که بخشی از این اخبار را با هم مرور خواهیم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اهم اخبار اجتماعی هفته به شرح زیر است:

کابوس تکراری هفته‌ها: کرونا

کابوس کرونا همچنان بر ایران و جهان سایه گسترانیده به طوری که کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در روز گذشته مجموع مبتلایان این ویروس در کشور را  141591 نفر اعلام کرد.

او افزود: از این تعداد 7564 نفر از بیماران جان باختند. همچنین تعداد 111176 نفر بهبود یافته و ترخیص شدند.

جنجال هفته: دخترکشی پدر تالشی

در هفته‌ای که گذشت خبر رسید که رومینا دختر 14 ساله تالشی به جرم فرار با خواستگارش دستگیر و به‌رغم این که اصرار کرده بود او را به پدرش تحویل ندهند، به خانواده‌اش بازگردانده شد.

اما عصر یکم خرداد کانال‌های محلی تالش خبر دادند رومینا در خواب به دست پدرش سر بریده شده است که این خبر، جنجال بسیاری در فضای مجازی و رسانه ها به پا کرد.

دیری نپایید که بخشدار حویق شهرستان تالش از دستگیری پدر رومینا به اتهام قتل دخترش خبر داد.

در این راستا حمیدرضا گودرزی، وکیل پایه یک، با اشاره به جنبه عمومی قتل رومینا اشرفی توسط پدرش اظهار کرد: از لحاظ قانونی پدر در صورت قتل فرزندش قصاص نمی‌شود اما جنبه عمومی جرم را که ۳ تا ۱۰ سال حبس است، باید بگذراند.

همچنین در خصوص قتل این دختر نوجوان معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان در پی قتل نوجوان 14 ساله تالشی اعلام کرد: به دلیل ماهیت جرم، دادستان مطابق با ماده ۵ قانون حمایت از کودک و نوجوانان به‌عنوان مدعی‌العموم ورود پیدا کرده و بهزیستی نیز به عنوان سازمان دولتی مدافع حقوق کودکان، تمام تلاش‌های خود را جهت احقاق حقوق حقه کودک را جزء وظایف ذاتی خود می‌داند.

لغو هفته: طرح ترافیک

با وجود اعلامیه‌های متعدد در خصوص اجرای طرح ترافیک پس از ماه رمضان در بامداد 6 خرداد ماه غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران، در حساب توئیتری خود خبر از لغو مجدد اجرای طرح‌های ترافیک تا اطلاع ثانویه داد.

اعلامیه هفته: تعیین ساعات کاری کارمندان دولت

سازمان اداری و استخدامی کشور در تاریخ 7 خرداد ماه ساعت کاری روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان‌ها از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ اعلام کرد.

بازگشایی هفته: رستوران‌ها

علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت، در تاریخ 6 خرداد ماه گفت: با پایان یافتن ماه مبارک رمضان فعالیت کلیه رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی که عرضه را به‌صورت بیرون‌بر انجام داده‌اند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می توانند پذیرای مشتریان باشند.

حادثه هفته: خروج قطار از ریل

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور گفت: قطار مسیر همدان- مشهد شامگاه شنبه 3خرداد در چند کیلومتری شهر پرند از ریل خارج شد که خوشبختانه این حادثه خسارات جانی در پی نداشت.

خبر خوب هفته: اعطای تابعیت به فرزندان زنان ایرانی

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در تاریخ یکم خرداد در حساب شخصی توئیتر خود نوشت: با تلاش فعالان مدنی و رسانه ای و اهتمام دولت، مفهوم سرزمین مادری معنا یافت.

پیش‌تر انتقال تابعیت مادری به فرزندان‌شان ممکن شد.

اینک با تصویب آئین‌نامه اعطای تابعیت فرزندان زنان ایرانی مزدوج با مردان خارجی هر کودکی که خون زن ایرانی در رگ هایش جاری است زین پس، قانونا نیز هموطن ماست.

ترس هفته: اقدام به خودکشی در وزارت کار

صبح روز 7 خرداد یک فرد به دلیل مشکلات پیش آمده در حوزه کاری خود قصد داشت با بالارفتن از یکی از ساختمان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام به اعتراض و خودکشی کند که با حضور نیروی آتش‌نشانی و هوشیاری مسئولان وزارتخانه نجات یافت.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به محض مطلع شدن از این موضوع دستور پیگیری و حل سریع مشکل فرد را صادر کرد.

درد هفته: پیدا شدن نوزاد در سطل زباله

رئیس اورژانس تهران روز 6 خرداد از پیدا شدن نوزادی در سطل زباله خبر داد. نوزاد توسط تکنسین اورژانس پس از احیا و رسیدگی های اولیه به بیمارستان اعزام شد.

همچنین دستورات لازم از جمله کلمپ بند ناف و مشاوره با پزشک مرکز انجام شده است.

زلزله هفته: تهران لرزید

 زلزله ای به بزرگی ٤ ریشتر در عمق 12 کیلومتری زمین در رودهن در ساعت ١٣:٤١ روز چهارشنبه 7 خرداد تهران را لرزاند. بر اثر این حادثه یک نفر از ناحیه سر مصدوم شد.

در این خصوص مهدی زارع، استاد پژوهشکده زلزله شناسی، گفت:  زلزله دیروز تهران پس لرزه زلزله ای بود که بامداد 19 اردیبهشت رخ داد.

او تاکید کرد: احتمال وقوع زلزله شدیدتر در پایتخت وجود دارد.

زارع اظهار کرد:  از یک ماه قبل تاکنون احتمال وقوع زلزله وجود داشت. هم اکنون به دلیل وقوع زلزله جامعه نسبت به آن حساس شده است.

همچنین رئیس اداره ژئودزی و ژئودینامیک سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: علت زلزله امروز تهران احتمالا همان قطعه گسلی مشاء است که دچار گسیختگی شده است.

آتش هفته: تهران و گچساران

در هفته گذشته تهران شاهد چندین مورد آتش سوزی بود از آتش گرفتن یک پاساژ در خیابان سعدی تا یک مجتمع تجاری در حوالی افسریه و یک انبار در بازار، اما خوشبختانه هیچ کدام از این آتش سوزی ها خسارات جانی در پی نداشت.

همچنین از ظهر جمعه دوم خرداد آتش سوزی در مراتع گچساران آغاز و بیش از ۲۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع شهرستان گچساران در آتش سوختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز