عضو سابق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

برخی پزشکان پول‌پرست جامعه پزشکی را خدشه‌دار کرده‌اند/ آزمایش‌های بی‌دلیل برای تولید پول در مراکز درمانی خصوصی/ سازمان تعزیزات پیگیر اخذ پول اضافه از بیماران

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۲:۰۳:۱۶
کد خبر: ۱۰۰۹۱۳۱
برخی پزشکان پول‌پرست جامعه پزشکی را خدشه‌دار کرده‌اند/ آزمایش‌های بی‌دلیل برای تولید پول در مراکز درمانی خصوصی/ سازمان تعزیزات پیگیر اخذ پول اضافه از بیماران
سیامک مره‌صدق گفت: تعدادی از واحدهای شاغل در بخش درمان مراکز خصوصی به‌دلیل عدم‌ رعایت تعرفه‌ها و قوانین موجود باعث مخدوش شدن تصور جامعه نسبت به پزشکان شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیامک مره‌صدق، پزشک عمومی و عضو سابق کمیسیون  بهداشت  و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بیمارستان‌های خصوصی دارای تعرفه برای اخذ وجه از بیماران هستند، گفت: چنانچه رقم اخذ شده از میزان تعرفه بیشتر باشد به راحتی می‌توان از  طریق وزارت بهداشت و واحد نظارت، اقدامات لازم  در این زمینه را انجام داد.

مره‌صدق افزود: علاوه‌بر این‌ها سازمان تعزیرات هم در زمینه تعرفه‌های پزشکی نظارت کامل دارد.

 به گفته او افراد در صورت پرداخت وجه بیش از تعرفه‌های مشخص باید شکایت خود را به نظام پزشکی اعلام کنند.

این پزشک عمومی تاکید کرد: تعدادی از واحدهای شاغل در بخش خصوصی  مراکز درمانی به‌دلیل عدم رعایت تعرفه‌ها و قوانین موجود باعث شدند تا تصور مردم نسبت به جامعه پزشکی مخدوش شود. در این شرایط باید پیگیری‌های قانونی انجام شود.

مره‌صدق افزود: وزارت بهداشت نیز در زمینه رسیدگی به اخذ وجه بیش از تعرفه‌ها از فرد متضرر حمایت می‌کند.

 نماینده مجلس دهم با بیان اینکه برخی پزشکان در بخش خصوصی به پنجه طلایی معروف هستند، اظهار کرد: این پزشکان درآمد نجومی دارند اما بسیاری از  پزشکان عمومی و پرستاران درآمد خاصی ندارند. این افراد در مراکز درمانی خصوصی وسیله‌ای برای انتفاع تعداد معدودی از پزشکان هستند.

او گفت: در برخی مواقع توضیح درآمدها در بخش خصوصی عادلانه نیست و فشار نامعقول به بیمار وارد شده علاوه بر این درآمدهای کلان در مراکز درمان خصوصی فقط شامل تعداد معدودی از پزشکان می‌شود.

مره‌صدق اقدامات متعدد در مراکز درمانی همچون  تجویز آزمایشات متعدد، نوارقلبی، تزریق سرم و ... را در بسیاری موارد بی‌دلیل دانست و افزود: بسیاری از اقدامات در این مراکز برای اخذ وجه بیشتر از بیمار انجام می‌شود. در حالی که بیمار برای درمان نیازی به این اقدامات ندارد.

به گفته این پزشک عمومی پزشکان ما در اپیدمی کرونا از خانواده خود گذشته و در صف اول مبارزه با کرونا ایستاده و در بسیاری از مواقع پزشکان و خانواده آنها به کرونا مبتلا شده‌اند. در این شرایط فعالیت تعداد معدود پزشکان پول پرست نباید باعث وارد شدن خدشه به آبروی جامعه پزشکی شوند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی افراد سودجو زحمات جامعه پزشکی را برای دستیابی به منافع فردی هدر می‌دهند.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز