رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران:

سرو کیک آغشته به ماری جوانا/ تکذیب دسترسی به مواد مخدر در تهران طی ۵ دقیقه/ کشف ۵۳ کیلو شیشه در پایتخت

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۰۵:۰۷:۳۷
کد خبر: ۱۰۰۹۲۷۳
سرو کیک آغشته به ماری جوانا/ تکذیب دسترسی به مواد مخدر در تهران طی ۵ دقیقه/ کشف ۵۳ کیلو شیشه در پایتخت
سرهنگ حسنوند از آخرین اقدامات پلیس مبارزه با موادمخدر تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ گزارشاتی مبنی بر وجود موادمخدر در برخی خوراکی‌ها، افزایش مدت زمان دسترسی به موادمخدر در سطح شهر تهران و عملیات های اخیر پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ مهم‌ترین اتفاق‌هایی هستند که در عرصه برخورد با مواد مخدر در سطح شهر تهران در روزهای اخیر خبرساز شده است.

سرو کیک آغشته به ماری جوانا

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت، در این خصوص گفت: تا این لحظه گزارشی مبنی بر مشاهده کیک‌ها و نوشیدنی‌های آغشته به مواد مخدر در اماکن رسمی شهر تهران واصل نشده و مواردی که اتفاق افتاده در مکان‌های خصوصی و غیرمجاز بوده است.

او افزود: این قبیل اتفاقات غالبا در مهمانی‌های خصوصی رقم می‌خورد و گزارش آخری نیز که در این راستا واصل شد و یک کیک آغشته به ماری جوانا سرو شد نیز در یک مهمانی خصوصی بود.

دسترسی به مواد مخدر در 5 دقیقه کذب است

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: شایعاتی که مبنی بر دسترسی به موادمخدر در شهر تهران به مدت زمان پنج دقیقه کاهش یافته را تکذیب می‌کنم. مقوله‌ای که عملا برای شهر تهران و با توجه به ترافیک موجود غیر معقول است. برای نمونه پارک‌ها به عنوان پاتوق برخی خرده فروشان هیچ‌گاه در مدت زمان پنج دقیقه‌ای برای شهروندان قابل دسترس نیستند.

او افزود: تئوری جغرافیایی جرم تهران با سایر نقاط کشور کاملا متفاوت است. در همین راستا پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ طرح های مقابله ای خود را برای افزایش این زمان در دستور کار قرار داده است.

افزایش 50 درصدی مقابله با خرده فروشان

سرهنگ حسنوند با اشاره به طرح های مقابله با خرده فروشان در سطح شهر تهران اذعان کرد: در محدوده میدان پاکدامن و شمیران‌نو با همکاری پلیس پیشگیری و سرکلانتری چهارم با خرده‌فروشان مواد مخدر برخورد شد و این طرح در جاده جاجرود و دره فرحزاد نیز عملیاتی شد و معتادین متجاهر از این عرصه‌ها جمع‌آوری شدند و بیش از 53 کیلو شیشه در این عملیات ها کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در خصوص سایر عملیات این اداره در سطح شهر تهران گفت: در محله مشیریه، اتابک و شوش شرقی با کمک سرکلانتر ششم با خرده فروشان مقابله شد و میزان دستگیری‌ها در این حوزه نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافت. 

جلسه با استانداری برای حل معضل نگهداری معتادین

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به ضرورت ایجاد ظرفیت برای نگهداری معتادین متجاهر اظهار کرد: در صورتی که 20 هزار ظرفیت در  این حوزه ایجاد شود در مدت 3 ماه می توان شهر تهران را از معتادین متجاهر پاکسازی کرد. در این میان به کمک نهادهای دیگر نیاز داریم تا بتوان این طرح را عملیاتی کرد و در همین راستا از  ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری باید تشکر کرد زیرا با تمام توان در این عرصه فعالیت می کند.

سرهنگ حسنوند ادامه داد: جلسه‌ای با استاندار تهران برگزار و مقرر شد تا سایر دستگاه‌های دخیل در این امر بوسیله استاندار فعال شوند. در این عرصه پروتکل‌های ابلاغی در خصوص بیماری کرونا نیز مد نظر قرار گرفت. مقوله‌ای که قرار شد استاندار در آن زمینه همکاری های لازم را انجام دهد.

جمع آوری 4600 معتاد و 500 کارتن خواب

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت در ادامه افزود: موضوع معتادین بالای 65 سال و پائین 18 سال از دیگر موارد است که در نگهداری آن‌ها در زمان فعلی با معضلاتی رو به رو هستیم و مراکز از نگهداری آن‌ها خودداری می‌کنند و امید است در این راستا تمهیداتی اندیشیده شود.

او تاکید کرد: تیم غربالگری وزارت بهداشت در این عرصه همکاری های بسیاری خوبی داشته است و ایمنی در حوزه جمع آوری معتادین متجاهر را به خوبی به اجرا درآورده است. 

این مقام ارشد انتظامی در پایان با اشاره به تعداد دستگیرشدگان در طرح های اخیر افزود: از تاریخ 9 اردیبهشت 99 تاکنون 4600 نفر از معتادین متجاهر جمع آوری شدند.

سرهنگ حسنوند در پایان تاکید کرد: مقوله‌ای که در این میان نگرانی ها را افزایش داده است مسئله کارتن خواب‌هاست که از لحاظ زندگی وضعیت مناسبی ندارند و مجبور هستند در همین محل‌ها اقامت گزینند. در این زمینه 500 نفر جمع آوری شدند و امید است برای سامان دهی این افراد نیز تمهیداتی اندیشیده شود.

انتهای پیام: 3/5

نظر شما