پیام مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)

۱۳۹۹/۰۳/۱۴ - ۱۳:۰۳:۱۳
کد خبر: ۱۰۱۰۶۱۹
پیام مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی با صدور پیامی به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره)، نام و یاد بنیا‌ن‌گذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امام ساده زیست

 ۷ ساله (۱۴خرداد۱۳۶۸) بودم که قیامت را دیدم. آن روزها در ایران قیامتی برپا شده بود .میلیون ها نفر زن و مرد از سراسر ایران راهی شده بودند تا زمین های بایر غرب بهشت زهرا در تهران را با اشک خود آبیاری کنند و پیکر یکی از محبوبترین رهبران تاریخ را به خاک بسپارند .آن روزها همه گریه می‌کردند در داخل و خارج. حتی می شد صدای گریه فرشته ها را  از آسمان هم شنید .واقعا که بود این مرد؟ چه کرده بود این مرد؟ عاشق چه چیز او بودنداین مردم، که جهان در برابر عظمتش ایستاد و سر تعظیم در برابرش فرود آورد . خیلی عجیب است!که مردی با آن همه اقتدار و هیبت،  مردی با آن همه عظمت که پشت ابر قدرت ها را لرزاند و بینی استکبار را به خاک مالاند،مردی که گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکندواسرائیل باید از صفحه روزگار محوشود، خیلی ساده بود. ساده زیست و بی‌آلایش. بی تکلف و بی تشریفات، قانع و کم مصرف. او در ساده ترین مکان یعنی جماران زندگی می کرد و از همان مکان ساده  قلب های  آزادگان عالم  را به تسخیر خود درآورد. شاید همین ویژگی اش او را نسبت به سایر رهبران سیاسی و مذهبی دنیا متمایزش کرد و ماندگار.

این ساده زیستی از نقاط برجسته سبک زندگی و مکتب روح الله است.

جامعه امروز ما به شدت نیازمند بازخوانی و ترویج سیره عملی امام خمینی در تمامی زمینه ها خصوصاً ساده زیستی ، تجمل و تشریفات گریزی و زندگی مقاومتی اوست.

علی اکبرسبزیان

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز