مینو محرز:

حتی الامکان به رستوران‌ها و باشگاه های ورزشی نروید/ ویروس کرونای ایران با دیگر کشورهای دنیا تفاوتی ندارد/ اپیدمی اخبار نادرست مخرب تر از کرونا است

۱۳۹۹/۰۳/۱۹ - ۲۳:۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۰۱۲۷۲۳
حتی الامکان به رستوران‌ها و باشگاه های ورزشی نروید/ ویروس کرونای ایران با دیگر کشورهای دنیا تفاوتی ندارد/ اپیدمی اخبار نادرست مخرب تر از کرونا است
کارشناس سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه اپیدمی اخبار نادرست و تفسیر آن از کرونا مخربتر است؛ افزود: افراد به اخبار با منبع‌ها متعدد گوش ندهند. اپیدمی اخبار نادرست از کرونا مخرب‌تر است.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ همزمان با شیوع کرونا در فضای مجازی اخبار متعددی به اسم توصیه های یک پزشک ناشناس دست به دست می‌شود که از لحاظ علمی پایه و اساس ندارد. برای مثال ویروس کرونای ایرانی فرق دارد، بیماران جدید اصلا تب ندارند، دیگر داروهای تقویتی نخورید، ویروسی که در ایران است دیگر با کیت‌های کرونا قابل تشخیص نیست! این ویروس از ماسک‌های پیشرفته هم عبور می‌کند، اما شستن با آب صابون و مایع‌های شست‌وشو آنها را می‌کشد و .... در این خصوص به سراغ مینو محرز، کارشناس سازمان جهانی بهداشت، رفتیم.

او در ابتدا با رد این اخبار گفت: این اطلاعات منتشر شده  در شبکه‌های اجتماعی کذب است.

عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا با بیان اینکه ویروس کرونای ایران با دیگر کشورهای دنیا تفاوتی ندارد، افزود: مقوله‌ای تحت عنوان ویروس ضعیف شده مستند نیست و این امر در هیچ یک از تحقیقات دنیا تائید نشده اما کرونا با اشکال مختلف بالینی بروز می‌کند.

محرز تصریح کرد: برای مهار این بیماری ماسک زدن حتما الزامی است، پوشیدن دستکش نیز در این روزهای کرونایی پیشنهاد نمی‌شود. سازمان جهانی بهداشت به کرات نسبت به زدن ماسک هشدار می‌دهد. در این شرایط باید دست با آب و صابون و محلول‌های الکل‌دار شستشو داده شود.

 این متخصص عفونی تاکید کرد: مصرف ویتامین‌ها و داروهای تقویتی مقابله با ابتلا به کرونا نمی‌کند اما مصرف این ویتامین‌ها برای افزایش ایمنی بدن مناسب است.

 به گفته او تاکنون دارویی برای بیماری کرونا کشف و یا تولید نشده است.

 محرز اظهار کرد: هم اکنون بسیاری از مراکز همچون رستوران‌ها و باشگاه‌های ورزشی بازگشایی شده‌اند، حتی‌الامکان به رستوران‌ها مراجعه نکنید. در ضمن نباید افراد بدون ماسک اجازه ورود به اتوبوس و مترو را داشته باشند و در وسایل نقلیه عمومی نباید در کنار یکدیگر بایستند این در صورتی است که متاسفانه فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود.

کارشناس سازمان جهانی بهداشت درباره چگونگی رفتن به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تاکید کرد:  افراد برای مراجعه به مراکز درمانی ماسک بزنند و در صورت بروز بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند. برای مثال بسیاری از بیماران قلبی از ترس کرونا برای درمان مراجعه نمی‌کنند. این قضیه باعث افزایش حملات قلبی می‌شود.

او افزود:  هم اکنون  افراد برای درمان مبتلا به کرونا به بیمارستان‌های معین معرفی می‌شوند.

 محرز از مردم خواست از کرونا نترسند و ماسک زده  و دستان‌شان را بشویند.

 این متخصص عفونی با بیان اینکه اپیدمی اخبار نادرست و تفسیر آن از کرونا مخرب‌تر است؛ افزود: افراد به اخبار با منابع متعدد گوش ندهند. اپیدمی اخبار نادرست از کرونا مخرب‌تر است.

انتهای پیام: 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز