رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی خبر داد:

سنجش بیماری‌های روانی در بین دانش آموزان پایه متوسطه / ۱۶ مرکز مشاوره در اختیار سازمان استثنایی وزارت آموزش و پرورش

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۱۲:۲۷:۳۵
کد خبر: ۱۰۱۵۳۰۹
سنجش بیماری‌های روانی در بین دانش آموزان پایه متوسطه /  ۱۶ مرکز مشاوره در اختیار سازمان استثنایی وزارت آموزش و پرورش
سیدجوادحسینی از فعالیت 16 مرکز مشاوره در اختیار سازمان استثنایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طی سال‌های اخیر میزان طلاق و اختلافات خانوادگی در جامعه ما افزایش داشته است. بی‌شک این مقوله در روحیات کودکان تاثیرگذار خواهد بود اگر در طرح سنجش بررسی روحیات کودک نیز در دستور کار قرار بگیرد، طبیعتا شناسایی و درمان افسردگی، اضطراب، استرس و دیگر بیمارهای روانی در دوران کودکی به سهولت انجام می‌شود.

فعالیت 7 هزار مشاور در آموزش و پرورش

سیدجواد حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، در این باره گفت: آموزش و پرورش به مسئله روانی کودکان و نوجوانان بی‌توجه نیست.

او افزود: هم‌اکنون بیش از 800 مرکز مشاوره و راهنمایی وابسته به آموزش و پرورش و بیش از 7 هزار مشاور در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

درمان اختلال یادگیری برای دوره متوسطه

 این مقام مسئول گفت: 16 مرکز درمان اختلال یادگیری فعالیت می کند و از همه مهمتر طرح آزمون‌های روانی برای دوره متوسطه اجرایی خواهد شد. در این اقدام بیماری‌های روانی در بین دانش آموزان پایه متوسطه سنجش و غربالگری می شود.

حسینی افزود: طرح نماد نیز در آموزش و پرورش عادی در مراکز مشاوره به فعالیت می‌پردازد.

او اظهار کرد: هر گونه اقدام در راستای شناسایی بیماری‌های روحی و روانی در طرح سنجش به هنگام و مناسب است. در واقع زمان سنجش کودک در مراکز 30 دقیقه اختصاص داده شده است. این در حالی است که در آزمون‌های روانی باید به شرایط آزمون دهنده توجه شود چون در صورت خستگی کودک سوالات را به شکل مناسب جواب نمی‌دهد.

این مقام مسئول افزود:  800 مرکز مشاوره در اختیار وزارت آموزش و پرورش و 16 مرکز مشاوره در اختیار سازمان استثنایی وزارت آموزش و پرورش قرار دارد. شایان ذکر است که دانش آموزان استثنایی در این مراکز به شکل رایگان مشاوره دریافت می‌کنند.

انتهای پیام: 2/5

نظر شما