بهترین محلول برای براق کردن شیشه‌ها

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۰:۴۹:۴۱
کد خبر: ۱۰۱۶۵۵۸
بهترین محلول برای براق کردن شیشه‌ها
اگر می خواهید از شر لکه های روی شیشه ها خلاص شوید به راحتی می توانید برای تمیز و براق کردن شیشه ها از پاک کننده های خانگی و طبیعی که در منزل دارید استفاده کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ خانه شما بازتابی از شخصیت شماست. در حالی که یک خانه زیبا و تزیین شده قطعا تاثیر زیادی روی بازدیدکنندگان ایجاد می کند، افراد یک خانه کثیف و شلوغ به عنوان افرادی نامنظم و بی دقت شناخته می شوند . اگر چه بیشتر ما تلاش می کنیم تا مطمئن شویم خانه تمیز و مرتب به نظر برسد، همه چیز در خانه باید سازمان دهی شود.

نیاز به انتخاب محصولات تمیز کننده با کیفیت خوب وجود دارد و باید برنامه زمانبندی داشته باشید.فرد باید مطمئن شود که گرد و غبار بر روی کالاها یا سطوح خانگی نمی نشیند. وقتی نوبت به امور خانه داری می رسد، حتی چیزهای کوچک می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند.

برای مثال پنجره های کثیف قطعا می تواند ظاهر خانه را خراب کند. نباید گذاشت گرد و خاک روی پنجره ها بنشیند. بهتر است از یک پاک کننده پنجره برای تمیز نگه داشتن پنجره ها استفاده کنید. بازار مملو از انواع پاک کننده ها است که به شدت تبلیغ می شوند و از نتایج عالی برخوردارند.

در حالی که تمیز کننده های تجاری ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند، تمیز کننده های خانگی یک جایگزین مناسب برای محیط زیست هستند. شگفت زده خواهید شد از این که ببینید بیشتر مواد مورد نیاز برای این پاک کننده های خانگی ممکن است در منزل در دسترس باشند. فقط باید آن ها را به روش درست استفاده کنید تا به تمیز کردن پنجره های تمیز منجر شود.

چگونه پنجره را تمیز کنیم؟

آیا احساس می کنید علی رغم استفاده از پاک کننده های پنجره نتایج رضایت بخش نبوده است؟ گاهی اوقات، نقاطی روی پنجره ها دیده می شوند ، اگر صاحب خانه ها از روش های تمیز کردن صحیح استفاده نکنند.

اگر از دستمال کاغذی، اسفنج پاره و کهنه و یا حوله های پرزی استفاده کنید همه تلاش هایتان هدر خواهد رفت. بنابراین، مطمئن شوید که ابزار مناسب برای تمیز کردن پنجره ها دارید. اگر پنجره ها تمیز به نظر نرسد و یا باقی مانده آب روی پنجره ها باشند، می توانید از روش های زیر برای تمیز کردن پنجره در خانه استفاده کنید.

محلول صابون

گذشته از دستور العمل های بسیار این دستورالعمل ساده ترین و ارزان ترین است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق سوپ خوری مایع ظرف شویی را با چهار فنجان آب مخلوط کنید. از آنجا که آب سخت می تواند لکه بر جای بگذارد بهتر است از آب نرم برای تمیز کردن پنجره ها استفاده کنید. آن را در بطری اسپری بریزید. قبل از این که پنجره را بشویید، از پارچه ای مرطوب برای خلاص شدن از کثیفی به خصوص اطراف لبه پنجره و یا قاب استفاده کنید.

اسفنج تمیز را در محلول بیندازید و یا این محلول را روی شیشه برای پاک کردن پنجره اسپری کنید. مطمئن شوید اسفنج خیس نشده است. بعد آن را با یک دستمال تمیز پاک کنید. همچنین می توانید ازدستمال تمیز میکرو فایبر برای پاک کردن پنجره استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در یک زاویه سطح شیشه ای را پاک کنید . قبل از استفاده اسفنج در پنجره بعدی، به یاد داشته باشید که از پارچه مرطوب برای پاک کردن استفاده کنید.

سرکه سفید

اگر می خواهید پنجره ها برق بزند و از لکه ها خلاص شوید، می توانید از روش امتحان و آزموده شده سرکه برای تمیز کردن پنجره ها استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چهار فنجان آب ولرم را به یک فنجان سرکه اضافه کنید. این محلول را روی پنجره اسپری کنید تا از شر لکه و یا اثر انگشت رها شوید.

همچنین می توانید یک چهارم فنجان سرکه سفید را با دو فنجان آب و نصف قاشق چای خوری صابون مایع ترکیب کنید. پس از پاک کردن کثیفی از لبه پنجره، این محلول را روی پنجره ها اسپری کرده و اسفنج نرم روی آن بمالید. از آب برای تمیز کردن شیشه استفاده کنید و با استفاده از پارچه نرم و یا یک روزنامه مچاله شده آن را پاک کنید.

مالیدن الکل

اگر روی پنجره ها لکه های شدیدی دارید، می توانید از مالیدن الکل برای تمیز کردن پنجره ها نیز استفاده کنید. فقط به الکل، آمونیاک و یک پاک کننده مایع نیاز دارید. یک فنجان الکل و یک قاشق سوپ خوری آمونیاک را به یک فنجان آب اضافه کنید.

این محلول را روی پنجره ها اسپری کرده و به آرامی روی لکه ها بمالید. زمانی که لکه ها ناپدید شدند، پنجره ها را با استفاده از یک پارچه کتان یا کهنه پاک کنید. از تمیز کردن پنجره ها در یک روز آفتابی اجتناب کنید، به خصوص زمانی که نور خورشید مستقیما به پنجره ها می تابد. نور خورشید محلول را خشک خواهند کرد و خطوط آب باقی خواهند ماند.

لیمو

عصاره لیمو می تواند کمک بزرگی در تمیز کردن پنجره های کثیف باشد. لیمو یک عامل تمیز کننده طبیعی است و می توانید با اطمینان از آن برای تمیز کردن پنجره ها استفاده کنید. برای رسیدن به این راه حل، باید آب 2 لیمو را فشار دهید. آن را صاف کنید .

نصف فنجان سرکه سفید را به 4 فنجان آب اضافه کنید. عصاره لیمو و یک قاشق چای خوری از مواد شوینده مایع را به خوبی مخلوط کنید. این محلول را روی شیشه اسپری کرده و با استفاده از دستمال نرم پاک کنید.

نشاسته ذرت

هم چنین می توانید از نشاسته ذرت، آمونیاک و سرکه استفاده کنید. برای درست کردن این محلول تمیز کننده، به 2 قاشق سوپ خوری نشاسته و نصف فنجان الکل و نصف فنجان سرکه سفید نیاز خواهید داشت.

این مواد را به 4 فنجان آب ولرم اضافه کنید. آن را به خوبی مخلوط کنید تا هیچ توده ای باقی نماند و نشاسته ذرت به درستی حل شود. این محلول را به پنجره بمالید و از اسفنج مرطوب برای پاک کردن پنجره ها استفاده کنید.

نظر شما